Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1535779
Pellix skrev: tis 28 mar 2023, 19:24 Jag har trivts väldigt bra med Thunder Grey.
Jag och chefen som kör en XC90 i samma färg har dock blivit retade av kollegorna för att de bara är grundmålade och det lär ju inte ändras med Vapour Grey ;)
De riktigt "fräcka färgerna" är sen länge över hos Volvo när det gäller färgsättningen på deras bilar.
Den fräckaste färgen jag haft var en Volvo 142:a 1973 årsmodell (den med de fortfarande smala kofångarna, inte de breda som kom från och med 1974 års modell) - televerket-orange. Lyste väldigt fint i trafiken.
De sprakande färgerna, speciellt en del i metallic, som fanns på t.ex. V70, i alla fall de tidigare årgångarna lär väl aldrig komma igen.
Volvos färger är otroligt slätstrukna numera, det blir färre och färre färger att välja på. Än har de metallic tack och lov. Själv skulle jag inte köpa en Volvo i solida färger (och har inte gjort på så länge jag inte minns), om det skulle barka iväg åt det hållet vilket jag inte tror. Men det kan ju gå så lång det bara blir en handfull (metallic) färger välja på så småningom. Förr var det väldigt många färger att välja på, det var ju rätt kul och kunde ge ägaren en lite egen touch på bilen. Nu när de flesta förmodligen kommer åka i Vapor Grey framöver eftersom den metallicen inte kostar nåt extra blir det rätt grått i trafiken. Men vi slipper tvätta och dona så ofta med bilen. Grå färg är väl inte den säkraste färgen att synas i trafiken, det är en nackdel ur den synvinkeln.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Pellix
#1535952
bem skrev: ons 29 mar 2023, 09:09
Pellix skrev: tis 28 mar 2023, 19:24 Jag har trivts väldigt bra med Thunder Grey.
Jag och chefen som kör en XC90 i samma färg har dock blivit retade av kollegorna för att de bara är grundmålade och det lär ju inte ändras med Vapour Grey ;)
De riktigt "fräcka färgerna" är sen länge över hos Volvo när det gäller färgsättningen på deras bilar.
Den fräckaste färgen jag haft var en Volvo 142:a 1973 årsmodell (den med de fortfarande smala kofångarna, inte de breda som kom från och med 1974 års modell) - teliaorange. Lyste väldigt fint i trafiken.
De sprakande färgerna, speciellt en del i metallic, som fanns på t.ex. V70, i alla fall de tidigare årgångarna lär väl aldrig komma igen.
Volvos färger är otroligt slätstrukna numera, det blir färre och färre färger att välja på. Än har de metallic tack och lov. Själv skulle jag inte köpa en Volvo i solida färger (och har inte gjort på så länge jag inte minns), om det skulle barka iväg åt det hållet vilket jag inte tror. Men det kan ju gå så lång det bara blir en handfull (metallic) färger välja på så småningom. Förr var det väldigt många färger att välja på, det var ju rätt kul och kunde ge ägaren en lite egen touch på bilen. Nu när de flesta förmodligen kommer åka i Vapor Grey framöver eftersom den metallicen inte kostar nåt extra blir det rätt grått i trafiken. Men vi slipper tvätta och dona så ofta med bilen. Grå färg är väl inte den säkraste färgen att synas i trafiken, det är en nackdel ur den synvinkeln.
Håller med, tråkigt med så bleka färger och är medveten om att många kommer välja Vapour eftersom den är gratis som sagt.
Höll på att ta en vit metallic som jag tycker är riktigt fin men blev nedröstad av frun.
Har en S70R i saffran metallic i garaget så, ja jag gillar orangea bilar! :)
av erpe83
#1542990
Några vapour grey som börjat rulla på vägarna än? I mitt fall v60 jag är mest nyfiken på och de första my24 borde väl komma ut snart om de inte redan gjort det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Cmtrl
#1542996
Såg en xc60 i Vapour igår men var första ”live” så att säga utanför den lokala Volvohandlaren. Såg absolut helt ok ut. Var dock en ”snålspecad” B4 som nog var på väg in som hyrbil på Hertz.

Väntar själv på en V90 T6 Recharge Plus Bright i Vapour som bör komma i början av Juli. Blir lite roligare med lite mer krom tror jag.

Många tycker nog Vapour passar bättre i Dark-trim men V90n är ju knappast nån busbil och personligen har jag svårt för svarta backspeglar till en så ljus bil.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]