Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hanzon
#1508670
Vet någon om det är stöd för 5G i det inbyggda modemet för MY-23? Dvs modemet som inte hanterar VOC och Volvos tjänster.
För det är väl så fortfarande att man måste ha ett separat mobilt bredbandsabonnemang till Spotify etc…rätt eller fel?
Undran från en som funderar på att bli Volvoägare igen.
Senast redigerad av 1 Hanzon, redigerad totalt 0 gånger.
av s6025t
#1508677
Wi-Fi hotspot med separat sim kort försvann ihop med nya Google systemet det är ännu en försämring tycker vi var bra att kunna dela o koppla upp mobiler o surfplattor till övriga i bilen
av Camelen
#1508742
Du måste skämta! Kan man inte dela wifi i de nya bilarna med Google😏det tog jag för givet att det fungerade som förut så det kollade jag inte upp innan beställning. Surt att få reda på det några veckor innan man hämtar ut ny bil :-(
av tjtj
#1509731
Anledningen är nog att dataabonnemanget ingår för alla tjänster i bilen. Dvs du behöver inte betala för att använda internet via det inbyggda modemet för t ex att lyssna på Spotify eller använda Google maps i infotainmentsystemet. Så det är inte bara en försämring, för många är det en stor förbättring.

Det ingår gratis i 4 år ska tilläggas.

Hade wi-fi hotspot varit tillgänglig så är det väl risk att dataanvändningen blivit för stor (dyr).
av Cokeisit
#1509736
Jag tror mer det beror på att de inte har hunnit få till funktionen i utvecklingen än och att den kommer senare. Att det skulle bero på den inkluderade datatrafiken tror jag inte på, i så fall skulle de behållit möjligheten att sätta in eget sim.

Som det är nu har en säker bil blivit osäker. När ungarna vill använda sina plattor måste man fippla med mobilen för att slå på data delning. Självklart letar jag upp en parkering och står ut med ungarnas tjat i fem minuter innan en p-plats hittas sedan slår jag på delningen och kör vidare men andra förare kan jag tänka mig kör vidare med en hand på ratten och båda ögonen på mobilen

Men inte är det premium iaf...
Användarvisningsbild
av sewen
#1509741
Cokeisit skrev:Som det är nu har en säker bil blivit osäker. När ungarna vill använda sina plattor måste man fippla med mobilen för att slå på data delning. Självklart letar jag upp en parkering och står ut med ungarnas tjat i fem minuter innan en p-plats hittas sedan slår jag på delningen och kör vidare men andra förare kan jag tänka mig kör vidare med en hand på ratten och båda ögonen på mobilen
Snarar inga händer på ratten. Man får slå på pilot assist. :-D
Så glad att vi aldrig introducerat padda i bilen för barnen! Delvis tur. Vi hade en i hemmet ett tag men den paja typ direkt. Sonen ritade favoritapparna på en kartong och satte in i gamla fodralet och accepterade läget (stackars barn) :-) . Nu får de hålla tillgodo med ljudbok i bilen (endast bakre högtalare).
av Mrtpedersen
#1510043
Jag har en app i telefonen som är konfigurerad så att när telefonen kopplar upp sig mot bilens blåtand så drar wifi hotspot igång, och den stängs av när blåtand kopplar ifrån.... smidigt och jag slipper stanna ;-)
På detta sätt delar jag även internet till bilens behov.
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]