Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
#1508327
Vinterdäck kan bli bristvara till kommande vinter på grund pågående kriser i Europa och prisnivån kommer att skruvas upp.
Användarvisningsbild
av bem
#1508395
Förr bruka jag byta till ny bil (Volvo) på vintern (före årsskifte) så jag fick vinterhjul på köpet. Volvo brukar väl numera ha åtminstone kraftig rabatt på vinterhjul när man beställer ny Volvo (vissa modeller) vissa tider på året. En uppsättning nya vinterhjul med Volvo originalfälgar brukar numera gå på runt minst 25 tkr med standardfälg, dyrare med större fälgar och andra än standard fälgar.
En enda gång har jag lyckats köpa rätt billiga nya Volvo original alufälg med vinterdäck (efter jag kört slut på första uppsättningen och fälgarna såg rätt ärgade ut). Har för mig det var ca. 50% rabatt den gången men det var många år sen (till en V70).
Till min nuvarande Volvo (MY22) fick jag köpa till nya (Volvo original) vinterhjul för kampanj på vinterhjul hade precis gått ut när jag beställde bilen jan. -21.
Men jag fick några tusenlappar rabatt ändå och ett års gratis däckhotell.
Skall bli spännande se om det kommer nåt tips om kampanj på vinterhjul framöver i den här tråden.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av SundanceKid
#1508399
Jag har alltid kört Volvos fälgar på vintern. På senaste 2st V90 har det varit 20" dubb med R-design-fälgar på vintern. Både snyggt och bra.
Vad jag kan se på XC90 så är det 275 bredd på både 20" och 22" så vilka det blir av dessa spelar ingen roll körmässigt för mig men går helst upp så stort det går med Volvo original och dubb.

Jag köpte samma som till kupen med kantsö[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]

Nytt avgasrör B234F

Avgasröret sitter på plats, allt passad[…]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker trol[…]