Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kjellbengt
#1503336
Kör en V90CC 2019 och har laddat ner en uppdatering av Frankrike kartan på ett usb. Satte de i USB porten och det kom upp i displayen att Frankrike installeras, utan att jag tryckt på något. Sen dess har jag kört ca 10 timmar i omgångar. Behöver jag göra något mer eller det är normalt att det tar lång tid? Uppe i displayen på höger sida snurrar en liten cirkel som borde betyda att något händer?

Tacksam för input
av RobbanH
#1503337
Vad står det om du går in på download center och trycker på kartor ? Brukar ta ca 1 timme att ladda in och sedan skall man går ur och låsa bilen .
Är ungefär samma tid oberoende på hur stor karta man uppdaterar.
av LinusR
#1503339
Låter som du gjort rätt, följde samma procedur nyss men det tog väl ca nån timme bara tills dess att installationen var klar, körde också område för område t ex Skandinavien och Tyskland. När det var klart stod det på skärmen något att installationen slutförs nästa gång tändningen slås av. Kanske du kan testa med ett nytt USB?
av Xanthopteryx
#1503355
Nyfiken fråga: Varför tar ni bara ett land och inte hela europakartan?

Kan för övrigt vara värt att testa med att sätta hela för om den startar den installationen så raderar den allt annat mög vilket har kunnat lösa liknande bekymmer tidigare.
av Volvo_S60
#1503400
Håller med föregående.
Ladda ner hela Väst Europa på en 64Gb USB-sticka istället.
Kopplar in batteriladdaren och låter installationen stå 2-3 timmar. Sen är det klart.
Gäller att titta till det lite så systemet inte går in i energisparläge.
av Kjellbengt
#1503712
Skiten blev färdig dagen efter jag skrev här. skulle kanske installerat hela västeuropa på en gång istället som ni skrev... men jag är snickare inte Nasa ingenjör. Sånt här borde ingå vid service! tack för hjälpen
av uniformerad
#1503782
Jag är förvånad över att det tog så lång tid för TS att uppdatera kartan. Jag kör alltid in hela Europa, och nedladdning till stickan tar oftast längre tid än uppdateringen i bilen som tar en timme på sin höjd.
av Xanthopteryx
#1503783
Ibland kan man komma i otakt har jag märkt. Den måste förbi vissa hållpunkter i installationen, annars backar den eller i värsta fall börjar om.
Kan ha varit ett sådant otursläge.
av Paitor
#1503853
Jag gjorde en riktigt dum grej. Valde först att uppdatera alla länder via bilens modem. Ångrade mig och la det på sticka. Så på nått sätt var båda installationererna igång samtidigt. Den försökte varje land/område i ca 20 min innan den gav upp med ett felmeddelande och gick till nästa land/område. Så tog rätt lång tid innan den ens började installera från stickan.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]