Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mrtpedersen
#1502831
Är det någon som fått Volvo on call att fungera de sista veckorna med fjärrstart och upplåsning på distans? Den verkar ständigt ur synk...
Användarvisningsbild
av Perra83
#1502838
Inga problem alls faktiskt. Just upplåsning och fjärrkyla använder jag flera gånger i veckan och det har varit 100 procentigt, V60 2022.
av Mrtpedersen
#1502842
Tack. Jag har skickat en felrapport via supporten nu. Vi har ju olika system du och jag också så det kanske påverkar. Min är en V90 -18
Användarvisningsbild
av Perra83
#1502863
Mrtpedersen skrev: tis 21 jun 2022, 19:52 Tack. Jag har skickat en felrapport via supporten nu. Vi har ju olika system du och jag också så det kanske påverkar. Min är en V90 -18
Jag har Sensus i min.
av Mrtpedersen
#1503031
Problemet löst.
Fick återkoppling från VoC-supporten om att tekniker gjort något och efter att ha kört bilen en stund så fungerar det igen.

Trevlig support som faktiskt känns personlig :-)
av Rolle38
#1503320
Min fjärrstart och kylning finns inte alls på min meny i Volvo appen numera. Fanns i början, men vet inte när den försvann. Det är nu den skulle behövas. Google.... i min 2022.
av Mrtpedersen
#1503358
Testa rensa appdatan/ominstallation så att det inte är appen som krånglar. Man kan ju tycka att ett så stort företag som Volvo borde kunna anställa kompetenta utvecklare men.... ;-)
Användarvisningsbild
av bem
#1503361
Mrtpedersen skrev: tis 28 jun 2022, 08:34 Testa rensa appdatan/ominstallation så att det inte är appen som krånglar. Man kan ju tycka att ett så stort företag som Volvo borde kunna anställa kompetenta utvecklare men.... ;-)
Har man en Volvo med Google infotainment så är det rätt mycket jobb med avinstallation, återinstallation och att få Volvo Cars appen att fungera igen. Jag vet. :-)
Fick lov att ringa Volvo Cars support för att få ordning på allt igen (det var i vintras) och det var på håret de kunde hjälpa mig. Det gäller göra saker i rätt ordning och man måste sitta i bilen när man ringer supporten annars går det inte.
Har man en Volvo med Sensus är det en annan femma men eftersom jag inte har en bil med Sensus utan med Google infotainment så vill jag inte uttala mig om Sensus infotainmentsystemet och appen.

Är ovanligt med ljuddämpning i 17" […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]