Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av metal
#1514393
Jag har tidigare haft två olika bilar med Sensus och nu en "Google-bil".

Hände i Sensus vid några enstaka tillfällen att den visade fel vad gäller hastighesbegränsningen. I min nuvarande Google bil så upplever jag att den oftare visar fel hastighetsbegränsning jämfört med tidigare bilar.

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk

av Camelen
#1515553
Efter någon månad med Google/Android i bilen istället för Sensus. Så måste jag "pysa" lite. När man kopplade nya bilen så fick man ju en "uppdatering" i mobilen då appen anpassas till Googles system. Denna appen måste vara en av bilvärldens absolut sämsta. Den ha enbart tre användbara funktioner och detta har Volvo haft flera år på sig att utveckla! Man har alltså haft en rätt bra app och förstört den. Sedan så om man har mycket tur så så kan man koppla bilen mot appen i mer än en telefon. Vi och Volvo har i alla fall inte lyckats på vår bil, detta strul verkar vara mer regel än undantag. Jag gillar Volvo men detta är nog bland det sämsta Volvo tagit fram. Defenitivt inte Premium så Volvo, ett litet råd till Volvos utvecklingsavdelning är att om ni inte har kunskapen eller personalresurser till att lösa detta och få ordning på systemet så hyr in ett par konsulter som kan lösa problemen och utveckla systemet så att det i alla fall har likvärdiga funktioner som apparna för Sensus. :nerd:

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm