Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1500267
Hej
Har ni koll på vilken integrerad snabbaddare är bäst att köpa/beställa? Jag har sett en del men så kan det vara vissa saker som men inte räknar med.

Liksom att den stör PCC Keyness funktioner, tänds när luckan drass över, stör i vägen för drinkar i mugghållare etc.

Den videon har jag tex hittat


Vilka erfarenheter har ni?
Vad och är bäst köp?
#1500293
Har den han använder i videon. Jag är nöjd! Telefonen ligger tryggt och still, mugghållarna går att använda, luckan går att stänga men den tar i något lite, telefonen ligger hyffsat tillgängligt för att se ev notiser och är lätt att lyfta upp och titta på vid behov. Har dock ingen uppfattning hur fort den laddar.
Däremot är min fru inte lika nöjd. Hon menar att hennes nyckel störs ut så det första hon gör när hon sätter sig i bilen är att rycka ur laddaren. Vi bytte batterier i nyckeln och hade oss innan vi upptäckte problemet. Märkligt att den bara påverkar ena nyckeln av tre.. Nån som vet varför?
#1500312
sewen skrev: ons 25 maj 2022, 10:52 Har den han använder i videon. Jag är nöjd! Telefonen ligger tryggt och still, mugghållarna går att använda, luckan går att stänga men den tar i något lite, telefonen ligger hyffsat tillgängligt för att se ev notiser och är lätt att lyfta upp och titta på vid behov. Har dock ingen uppfattning hur fort den laddar.
Däremot är min fru inte lika nöjd. Hon menar att hennes nyckel störs ut så det första hon gör när hon sätter sig i bilen är att rycka ur laddaren. Vi bytte batterier i nyckeln och hade oss innan vi upptäckte problemet. Märkligt att den bara påverkar ena nyckeln av tre.. Nån som vet varför?

Hm. Då har ni den "matta" laddaren? Jag har fått läsa atr den glansiga V-part laddaren, som spökar med nycklar och luckan.
Sen kan det vara fler laddare med samma utseende.
Därför ställer jag fråga här för att få konkreta tips.

Tack
#1500318
Ja vi har den "matta". Inte den från V-parts. Tyckte den matta var snyggare iom att det inte lyste blått lika mycket.
Har inte själv undersökt hur det är med nyckeln eller om det spelar roll var man placerar den i bilen. Min fru har haft den i mugghållaren med nyckelsymbolen och det har iaf funkat dåligt. Inge problem sen hon kopplat ur laddaren.
#1500536
....
Har inte själv undersökt hur det är med nyckeln eller om det spelar roll var man placerar den i bilen. Min fru har haft den i mugghållaren med nyckelsymbolen och det har iaf funkat dåligt. Inge problem sen hon kopplat ur laddaren.
[/quote]

Jag är inte riktigt med där? Vad menar du nu...?
#1500569
Ska försöka vara tydlig:
-Vi har den matta laddaren som syns i videon.
-Den stör ut 1 nyckel av 3 så det står "fjärrnyckel ej hittad. Bortagen från bil" i förardisplayen.
-I en av mugghållarna som inte ockuperas av laddaren finns en nyckelsymbol. Lägger man nyckeln där ska bilen få extra bra kontakt med nyckeln. Trots att nyckel läggs där stör laddaren ut signalen från nyckeln.
-Jag vet inte om den nyckel som störs ut får bättre kontakt med bilen om den INTE placeras i mugghållaren med nyckelsymbolen. Det har vi inte testat än.
-När laddaren inte är inkopplad i 12-volts uttaget fungerar nyckeln bra var än i bilen den är placerad.
-De två övriga nycklar vi har kan vi placera var som helst i bilen utan att laddaren stör ut dom.
#1500935
Tror alla Qi laddaren fungerar och stör inte ut nyckeln, men när man lägger telefonen på den så kan telefonen blockera fjärrnyckeln signal då det ligger nära. Även om nyckeln i mugghållaren. Det är som att ha fjärrnyckeln i fickan tillsammans med en telefon, bilen känner inte av fjärrnycken och det går ej öppna bilen.

Inget att bry sig om, tycker jag, det som kan hända är att bilen kan börja gnälla om att fjärrnyckeln är borttagen och inte hittas. Prova ta bort telefonen så borde den hitta nyckeln efter ett tag, det går att fortsätta köra bilen eller göra som någon sa innan - Stanna bilen, starta om bilen utan telefonen på laddaren eller ta bort laddaren ur cigguttaget. Det skulle också kunna vara dålig antenn i mitten, som gör att telefonen stör ut fjärrnyckeln signal lättare?

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]