Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2fast4u
#1500587
Om ni går in i konfiguratorn så kan ni se att de även där ändrat till den nya ”förbättrade” designen på instrumentbrädan. Väldigt tråkigt att estetiskt ta ett steg tillbaka. Frågan är om den föregående versionen var för grafiskt påfrestande för processorn. Man var tvungen att göra den mer 2D och då fick man minska ner alltihopa.

Om man redan nu börjar upptäcka att hårdvaran inte kan driva mjukvaran så är frågan hur dessa bilar kommer bete sig om 10 år.
Användarvisningsbild
av bem
#1500598
Version 2.1 skall jag verkligen försöka undvika att installera av anledningar som nämnts här redan. Om det går dra ut på det. Ett tag borde det gå för man får ju en fråga om man vill installera en uppdatering i en Google-bil med OTA (over the air) uppdateringsmöjlighet.
av Rolle38
#1500743
Jag gjorde en Polestar optimering på min B5 diesel, och då var verkstaden tvungen att uppgradera till 2.1. Jag noterar en ny funktion, att man kan ställa in passagerarsätet från förarsätets kontroller, via en ny funktion i menyn.
Men jag är mycket nöjd med min Polestar optimering, körningsmässigt. Dessutom drog min bil ca 1 dl mindre per mil enligt färddatorn. Men mitt stora problem är att man måste in och trycka i menysystemet tre tryck för att växla över till Polestar drivemode. Varför man tog bort rullen som man förr växlade "drive mode" på mellankonsolen är en stor gåta. jag skulle önska att den senast valda drivemode borde ligga kvar som standard vid nästa start. Men det bästa hade ju varit att behålla drivemode rullen, och du kande man med ett enkelt snurr byta mode inför en omkörning eller dylikt. Tre tryck i menyvalen är inte bra för trafiksäkerheten....
av Patten68
#1500751
Funktionen med att styra passagerarsätet via kontrollerna på förarsätet och dess aktivering i menyn, har funnits tidigare. Även i Sensus-bilar finns den funktionen, förutsatt att man även har motorstol på passagerarsidan såklart...
Användarvisningsbild
av sewen
#1500872
@Patten68, Stämmer. Jag har det i min sensusbil. Dock saknas funktionen att komma till meny för massage. Inte hela världen men känns som det vore lätt att fixa för volvo.
av mattish
#1502654
Med denna uppdateringen upplever jag att kartan inte håller på att blinka hela tiden.... Underbart!
Bruten fjäder framvagn

arbetade. ( finns där inga möjlighet a[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Enklast är väl att ta en tumstock o m&au[…]

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och[…]

Bakaxel Duett (Äkta EPA) utväxling

Nu får man leta i det bakre arkivet är […]