Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1500073
Lockis skrev: mån 23 maj 2022, 12:25
bem skrev:
TEDDYG skrev: fre 20 maj 2022, 12:59 Fick uppdateringen idag. Blev lite missnöjd med förardisplayen kartan har minskat i storlek och nu kan du inte ändra mellan de två olika varianterna.
Har du en Volvo med Sensus eller Google infotainment?
Bo, dessa uppdateringarna släpps inte till Sensus.
OK, bara till de som har Goggle-infotainment mjukvaran får hela raddan av uppdateringar.
De med Sensus kanske får delar av det de listar (i v. 2.1 för Google-bilar) i sina uppdateringar (som anges per månad), jag tänker på justeringar av drivlinans eller motorstyrsystemet optimering som ofta förekommer för både Google- och Sensus-bilar.
av Lockis
#1500075
bem skrev:
Lockis skrev: mån 23 maj 2022, 12:25
bem skrev: Har du en Volvo med Sensus eller Google infotainment?
Bo, dessa uppdateringarna släpps inte till Sensus.
OK, bara till de som har Goggle-infotainment mjukvaran får hela raddan av uppdateringar.
De med Sensus kanske får delar av det de listar (i v. 2.1 för Google-bilar) i sina uppdateringar (som anges per månad), jag tänker på justeringar av drivlinans eller motorstyrsystemet optimering som ofta förekommer för både Google- och Sensus-bilar.
Japp drivlina och andra förbättringar släpps till Sensus, men display eller liknande har jag aldrig varit med om. OTA används iheller ej för Sensus. Och det är en annan version på uppdateringar till Sensus.
av swethompa
#1500444
Bild
Förardisplay efter uppdatering till version 2.1
Mindre karta, dessutom svart bakgrund.
Bilagor
IMG_15711.jpg
IMG_15711.jpg (133.5 KiB) Visad 464 gånger
av SundanceKid
#1500449
swethompa skrev:Bild
Förardisplay efter uppdatering till version 2.1
Mindre karta, dessutom svart bakgrund.
Jag blir yr av att se på den bilden. Är det ihopklippt eller är det så det ser ut i din bil?
Måste väl vara nåt fel på den.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

av swethompa
#1500452
Bilden är från min bil idag efter uppdateringen! Den är inte redigerad på något sätt, tyvärr!
av SundanceKid
#1500456
Då har nog något blivit fel i uppdateringen.
Kolla med Volvo imorgon.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

av least
#1500514
SundanceKid skrev: tor 26 maj 2022, 21:13 Då har nog något blivit fel i uppdateringen.
Kolla med Volvo imorgon.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk
Hur ska det se ut då?
av AndS
#1500517
SundanceKid skrev: tor 26 maj 2022, 21:13 Då har nog något blivit fel i uppdateringen.
Kolla med Volvo imorgon.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk
Har du Android-system i din bil? Tidigare angav du Sensus.
av TEDDYG
#1500548
swethompa skrev: tor 26 maj 2022, 20:53 Bilden är från min bil idag efter uppdateringen! Den är inte redigerad på något sätt, tyvärr!
Hade min på verkstad trodde först att det var dem på verkstaden som gjort fel. Ringde Volvo och enligt dem ska kartan vara så. Jag blev inte imponerad. Jag klagade ring o klaga ni också.

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...