Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1499164
V90 -18
D4.

Har ni märkt av på något särskilt sätt när DPFen regenereras?
Förutom kanske högre förbrukning.

Det finns ingen annan indikator va, möjligtvis om man stannar när den är på väg och det osar bränt och så?
Skulle vilja ha en liten symbol som skvallrar om när det sker. Förbrukningen går ju inte att gå helt på med det väder vi har här - temperaturen åker ju jojjo vilket har inverkan på förbrukningen så...
av LazerHawke
#1499173
Den better sig lite annorlunda något ökat varvtal men va längesen jag kände av det då jag lagt det i rutin att köra lite längre sväng i högre hastighet så den får bränna ur

Man märker att den går lite sämre iaf på min bensinare men märker klar skillnad när man kört längre sväng i hastighet över 70km/h minst 20min (rekommenderas mellan tankningarna) borde gälla den samma på dieseln
Screenshot_20220514-165720_Volvo Manual.jpg
Screenshot_20220514-165720_Volvo Manual.jpg (620.51 KiB) Visad 747 gånger
av Xanthopteryx
#1499175
Mitt batteri börjar bli lite, slitet, så har inte alltiv start stopp aktivt vid kallare temperatur numera men annars bra tips att kika efter.

Kör mest minst halvtimmesfärder med en hel del motorväg så, det är ju ändå optimalt för avbränningen med andra ord vilket också påverkar att jag inte märkt av bränd lukt och så.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]