Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1498410
Felet som jag fick var ju inte att den ställde om sig från stor->liten, dvs utan varvräknare (min bil har snikvarianten så den har bara hastighetsmätare) utan att nålen och siffrorna har försvunnit. Bilden är alltså när jag kör i typ 50km/h.
#1498422
jfors skrev: lör 07 maj 2022, 13:25 Nej de kom tillbaka nästa gång jag startade bilen och det har inte hänt innan men väldigt underligt.
Programstrul och en omstart så löser det sig,.
Sensus är otroligt stabilt hade förväntat mig lite mera strul än en gång på 5 år.
Ungefär som när Stockholm fick nya T-banevagnar, var väl 90-talet, och ibland fick stanna och starta om system på stationerna och kunde bara krypköra fram.
#1498468
AndS skrev:
SundanceKid skrev: lör 07 maj 2022, 08:53 Har du mindre display än vanligt?
Är det något nytt påhitt av Volvo för att spara pengar?
Eller corona edition?
Det här diskuterade vi ju för 4-5 år sedan när du tyckte det såg "snikutrustat" om man i princip inte fullbestyckade en bil och att den skulle bli svårsåld utan alla tillval ;-)
Minns jag inte alls. Haha. Har aldrig sett den lilla irl.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

#1498596
fjohan82 skrev:Gällande mätarhusen så har TS 8" medan den större är 12,3".
Den mindre saknar varvräknare men den har istället en riktigt temperaturmätare för motorn. Den tempmätaren finns inte hos 12,3".
Att ersätta 8" med 12,3" är fullt möjligt.

De sista åren Sensus fanns i S/V90 fanns bara 12,3".
Japp 8" har utgått helt. Fanns bara under 1-2 år.
#1498642
4000-4375kr på skroten för den större displayen, någon som har bytt själv eller på verkstad?
Misstänker att det är en del omprogramering efter ett byte så att göra det själv är väl helt uteslutet….eller?

/Berra
#1498643
BerraXC skrev: mån 09 maj 2022, 19:09 4000-4375kr på skroten för den större displayen, någon som har bytt själv eller på verkstad?
Misstänker att det är en del omprogramering efter ett byte så att göra det själv är väl helt uteslutet….eller?

/Berra
Byta kan man säkert göra själv (även om jag exempelvis inte har sett detta på YT), men man måste ladda ner ny programvara med VIDA.

https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]