- ons 04 maj 2022, 07:16
#1498091
30-40 tusen mil är mycket. Men en taxi borde ju ha servats hela tiden annars vete tusan om den överlevt den mängden mil.
Hade en V70 MY01 en gång sen den var ny och körde 40 tusen mil med den (pendlarbil till/från jobbet) och visst höll den men det blir en hel del byte av slitagedelar allteftersom för att hålla en bil igång så länge. Jag hade sparat alla kvitton på service, reparationer, skatt, försäkring och däckbyte under bilens livslängd samt räknade ut vad den kostat mig under de 40 000 milen inkl. bensin. Det var en hemsk siffra som summen blev. Sån uträkning gör jag aldrig igen.
Men jag bytte till en ny V70 MY14 och tuffa med den till 2021 (då det blev en V90 MY22 som jag kör nu).
Min V70 MY01 var en Business Edition bensinare med manuell växellåda, ganska välutrustad, sålde den 2013 för 25 tkr. Hade bra sommar och vinterdäck till den, som hade rätt många mil kvar. Hade lite dåligt 12 volt batteri, det var det enda som inte var i bra skick.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.