Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1497489
Hej!

Jag har en V90 T8 Recharge MY22 med det nya större batteriet. Är det någon av er som har problem med den här funktionen att navigationen styr användningen mellan el och bensin i hybridläge? Ni vet den funktionen där en symbol med en ”väg och en blixt” kommer upp bredvid batterisymbolen när man ställt i en rutt i Google Maps? Det har alltid fungerat i min, fram till igår, så kommer den aldrig upp. Märkte att bilen laddar ner en uppdatering automatiskt till Google Maps, kanske har med det att göra…ny version med bug. Har dock testat återställa till förra versionen utan resultat. Någon som märkt av samma med Android?
#1497526
Körde senast i em. med min V90 T6 MY 22 early från jobbet och hem (60 km) och körde i Hybridläge och satt hemmet som destination i min Google maps i bilen. Funka som brukligt dvs hybridbatteriet hade noll användbar kapacitet kvar när Google tanten sa ”välkommen hem”.
Jag har senaste mjukvara 2.0 i bilen.
Prova en omstart av Google infotaionmentsystemet genom att hålla in den avlånga Hemknappen i 20 sek och släpp den. Kanske hjälper.
#1498247
Tuffade hem från jobbet idag (60 km) med min V90 T6 Recharge MY22 med mjukvara 2.0. Bilen ville inte utföra nån smart energifördelning idag. Hade valt hemmet som destination i Google maps, som brukligt. Tänkte inte nåt mer på detta utan börja köra hemöver. När jag kört lite över 40 km slänger jag ett öga ner på förardisplayen. 0km kvar på el. Kikar på Google kartan, jo den är igång och tanten ger lite kommandon ibland. Suck. Har aldrig varit problem tidigare när jag använt smart energifördelning (har kört med bilen i 8 månader nu). Man får väl snart börja med ”checklista” som i flygplan innan man kör iväg. För att inte missa vad som funkar och inte funkar inför en åktur. :-)

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]