Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
#1495952
SundanceKid skrev: tor 14 apr 2022, 13:52
AndS skrev: ons 13 apr 2022, 17:49
SundanceKid skrev: ons 13 apr 2022, 16:59 Haft en bil från Volvo i 2 veckor nu för att testa Google lite och japp Google är en katastrof i en Volvo.
Jag åker ju med min gamla Sensus, vad är den största skillnaden?
För de funktioner jag vill ha finns i Sensus och är nog inte riktigt med på Android-inplementeringen, skulle vara intressant att få synpunkter från någon som kan jämföra. Hjälper ju inte de som har Android, tyvärr.
Jag har haft Sensus i mina bilar sen 2017. Senaste bilen är en V90 T8 R-design 2020 som är helt lysande på alla sätt. Har haft den i snart 2 år och den är mycket piggare i Sensus än V90:in jag hade innan va.
Tänkte på Sensus kontra Android som du nu hade kört två veckor med, vad som skiljer.
av SundanceKid
#1495956
bem skrev:
SundanceKid skrev: tor 14 apr 2022, 13:56 ...

Oj, men har du betalat 700k för en T6? Tror min fullsmetade T8 R-design 2020 gick på 700k när jag beställde den.(den saknar inget) va därför jag tyckte det lät dyrt.
Inga problem komma upp i 700 tkr för en V90 T6 MY22 early med lite utrustning. Det vet jag för jag har en sån jag med (Inscription utrustningsnivå men en del tillägg). Gick kryssa i en hel del mer än jag gjorde så det går få en ännu mer fullmatat bil om man vill såsom t.ex. luftfjädring, Bowers & Wilkins ljudanläggning, 360-graders kamera osv som jag inte har i min. Han kanske köpte till vinterhjul också för 20-25 tkr (gjorde jag men det räknar jag inte med i priset för min bil). Jag pratar listpris nu innan rabatter.
Det plockar på otroligt fort med dragkrok, metallic, ett eller två snäpp upp i utrustningsnivå, HUD om man gillar det, panoramatak, ljus- och klimatpaket, tonade rutor, bensinvärmare (fick jag betala extra för på min MY22 early eftersom de plockat bort den till 2022) osv.
Jag tycker ändå det är dyrt för en T6. Jag vet att det drar iväg snabbt. Nya bilen landade på runt 1,1 milj, mycket pengar som ett hus i mindre orter.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk


av Cokeisit
#1496462
Nu har jag äntligen fått in 2.0!

Det krävdes ett besök på verkstaden... Ingen ota för mig.

Skillnaden mot 1.8 är att ikonerna i inställningarna ser annorlunda ut och att bilen upplyser om att internetanslutning finns igen efter att man fortsätter köra efter en kortare paus. Kan hänga ihop med att navigatorn var på men nytt i den här versionen iaf.

Man får hoppas det finns lite mer förbättringar under skalet. Ja, just det, vid andra resan startade den om Google operativet... Inte säkert på att det är en förbättring dock
av Cokeisit
#1497042
Är det någon mer som fått problem med EasyPark i 2.0? Min krashar vid uppstart. Ominstallation hjälpte inte.
av Lemuren77
#1497131
Jag har samma bekymmer med Easy Park, efter uppdateringen så vill inte Easy park starta.
Programmet laddar en liten stund, och så blir man utkastad till startmenyn utan något felmeddelande.
Jag har också provat ominstallation och tömt cacheminnet, men det funkar inte.
Easy park appen verkar vara version 1.0..
av Cokeisit
#1497200
Lemuren77 skrev:Jag har samma bekymmer med Easy Park, efter uppdateringen så vill inte Easy park starta.
Programmet laddar en liten stund, och så blir man utkastad till startmenyn utan något felmeddelande.
Jag har också provat ominstallation och tömt cacheminnet, men det funkar inte.
Easy park appen verkar vara version 1.0..
Riktigt uselt av Volvo att inte kvalitetssäkra någonting före en uppdatering.

Det blir väl så när utvecklarna/testarna inte kör egna bilar med systemet. Det går tyvärr inte att hitta allt bara genom att simulera (fast just den här buggen borde gå att simulera fram).

Men man får vad man betalar för, själv tar jag inte uppdrag hos Volvo pga den minimala timtaxan... men i övrigt hade det varit ett sant nöje att jobba med det här systemet och kunna testa det live innan release.
av Lockis
#1497212
Cokeisit skrev: tis 26 apr 2022, 13:19
Lemuren77 skrev:Jag har samma bekymmer med Easy Park, efter uppdateringen så vill inte Easy park starta.
Programmet laddar en liten stund, och så blir man utkastad till startmenyn utan något felmeddelande.
Jag har också provat ominstallation och tömt cacheminnet, men det funkar inte.
Easy park appen verkar vara version 1.0..
Riktigt uselt av Volvo att inte kvalitetssäkra någonting före en uppdatering.

Det blir väl så när utvecklarna/testarna inte kör egna bilar med systemet. Det går tyvärr inte att hitta allt bara genom att simulera (fast just den här buggen borde gå att simulera fram).

Men man får vad man betalar för, själv tar jag inte uppdrag hos Volvo pga den minimala timtaxan... men i övrigt hade det varit ett sant nöje att jobba med det här systemet och kunna testa det live innan release.
Är du helt seriös? Det är väl klart att dem testar sin mjukvara även i riktiga bilar innan det levereras ut till den stora massan. Det är också en anledning till varför man kör ut det i etapper, för skulle man ha missat något. Får man en chans att åtgärda det innan alla har problemet.

Titta på tex Microsoft. Tror du dem släpper helt felfria uppdateringar?
av Cokeisit
#1497213
Lockis skrev:
Cokeisit skrev: tis 26 apr 2022, 13:19
Lemuren77 skrev:Jag har samma bekymmer med Easy Park, efter uppdateringen så vill inte Easy park starta.
Programmet laddar en liten stund, och så blir man utkastad till startmenyn utan något felmeddelande.
Jag har också provat ominstallation och tömt cacheminnet, men det funkar inte.
Easy park appen verkar vara version 1.0..
Riktigt uselt av Volvo att inte kvalitetssäkra någonting före en uppdatering.

Det blir väl så när utvecklarna/testarna inte kör egna bilar med systemet. Det går tyvärr inte att hitta allt bara genom att simulera (fast just den här buggen borde gå att simulera fram).

Men man får vad man betalar för, själv tar jag inte uppdrag hos Volvo pga den minimala timtaxan... men i övrigt hade det varit ett sant nöje att jobba med det här systemet och kunna testa det live innan release.
Är du helt seriös? Det är väl klart att dem testar sin mjukvara även i riktiga bilar innan det levereras ut till den stora massan. Det är också en anledning till varför man kör ut det i etapper, för skulle man ha missat något. Får man en chans att åtgärda det innan alla har problemet.

Titta på tex Microsoft. Tror du dem släpper helt felfria uppdateringar?
Vi släppte ut kod utan att testa i riktiga fordon tidigare iaf Bild Får hoppas de har bättre rutiner. Även ett test i ett riktigt fordon som inte används aktivt kommer att ha fler buggar eftersom testfallen aldrig kan täcka vad en användare gör.

Volvo har 100% koll på hårdvara och mjukvara. Det har inte Microsoft och då får man räkna med fler fel.

När det gäller EasyPark är det Volvo som har utvecklat den och då borde de ha rutiner för att hitta buggar och åtgärda innan de släpper en uppdatering som tar sönder deras egna appar.
av AndS
#1497215
Har Volvo utvecklat en parallell app med samma namn som företaget EasyPark och finns globalt ;-)
av Cokeisit
#1497227
AndS skrev:Har Volvo utvecklat en parallell app med samma namn som företaget EasyPark och finns globalt ;-)
Gå in play i din bil och kolla vem som är utgivare av EasyPark i den version som finns att ladda ner till Volvo. Återkom gärna när du har kollat Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]