Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av limerose1891
#1495629
Fick min nu ikväll när jag var ute och rullade, nu är det installerad och klar. Kör en V90 B4.
av Cokeisit
#1495647
limerose1891 skrev:Fick min nu ikväll när jag var ute och rullade, nu är det installerad och klar. Kör en V90 B4.
Kul! Hade du fått mail i förväg om uppdateringen?
av least
#1495676
OT men ändå i ämnets riktning.
Jag kollade med Volvo Cars Sweden,och de bekräftar att uppdateringar till bilar med Google Automotive som operativ kommer att levereras i 15 år.
Jag frågade om det gällde från den första Volvo-bilen med AAOS, och fick svaret "Nej, 15 år från det att just din bil levererades."

Så det verkar som att man har säkrat tillgången till uppdateringar en lång tid framåt.
(Dock ska man tänka på att det kan bli så att AAOS i de äldsta bilarna om 5-7 år endast kommer att få säkerhetskritiska uppdateringar.
Detta då hårdvaran kommer att uppdateras fortlöpande, det är en del av poängen med att erbjuda ett operativsystem som inte är knutet till en viss hårdvara.)
av limerose1891
#1495681
Mina första intryck efter uppdateringen är att ingenting är förändrat :-D
av Cokeisit
#1495684
BBStarshredder skrev:Då är det bara att sitta lugnt i båten så borde den komma någon gång :)
Haha, jag har suttit lugnt i bilen flera månader och väntat på att få 1.10.

1.8 som jag har känns så 2021 Bild
av Dastr
#1495796
Bluetooth blev mycket skakigt för mig efter uppdatering, tappar kontakten konstant. Ingen vettig uppdatering för mig som användare, google är fortfarande en katastrof.
av Dastr
#1495845
Jag vet inte riktigt vad man ska göra, är det ens värt att åka förbi verkstan eller kommer de bara stå och klia sig i huvudet och skylla på telefonen? Det är aningen frustrerande att jag varannan låt tappar bluetooth kopplingen till telefonen. Det funkade innan den här uppdateringen. Jisses, jag var nog irriterad över att inte Carplay är på plats… Det gamla talesättet att det alltid kan bli värre trodde jag inte var möjlig med tanke på den redan låga nivån. 750k för en bil man inte ens kan spela musik i.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]