Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LaP66
#1499684
NT530 är lite speciell då du bara får en licens med för ett valfritt bilmärke som du väljer då du registrerar och initierar den.
Du kan köpa ytterligare bilfabrikat för ca 60USD för varje och Max ha 5st bilmärken i enheten.
Det verkar som att Foxwell därmed ger mer funktionalitet för ex. Volvo i denna än de modeller som stödjer alla bilmärken.
Gå själv in på länken jag tidigare delgav eller via Foxwell hemsida under Support.
#1500659
Är det nån som använt VDash för att ställa parkeringsbromsen i serviceläge? Jag har iof frågat dem nu om det finns stöd för SPA bilar . Jag tankade ned programmet grattis och köpt en VOE sladd på Bilia för 482:- Betalade sedan 125:- för en Home licens bara för att kika runt och rensade felmeddelanden.
Planerar plocka ut CEM pin koden på en sk ”Certified VDASH Pro” i Holland för att senare ha möjlighet att ändra på bilens konfiguration.
IMG_4414.jpg
IMG_4414.jpg (2.43 MiB) Visad 1461 gånger
#1500686
Nu är jag inte någon expert på VDash men den är gratis initialt och så få man betala för att låsa upp , ändra som är aktuell för bilen.

https://d5t5.com/article/vdash-volvo-diagnostic

Pricing - VDASH LITE
VDASH is free for personal use. Only the final prices of software or extended service operations are of charge. The price of the action is always displayed in the shopping cart before the action is performed. Free accounts have no support and their use is always at your own risk and responsibility. Any requested support is charged at a flat rate of 250, - without VAT/10 minutes.
Användarvisningsbild
av Derank
#1500690
Du kan ju själv ta ut pin till CEM, det tar tid men det går. Jag gjorde samma sak med SMOK för jag hade bara en VXDIAG tillgänglig då jag använde VDASH och det skulle ta typ en vecka att få fram pinkoden, med SMOK tog det 4timmar.
#1500707
Kikade in på https://smok.com.pl/index.php. Ärligt talat så är det lite för low-level - jag fattar inte ett smok :-)Är det key release licensen för 260€ man ska ha ? https://smok.com.pl/index.php?id_produc ... &id_lang=2
Verkstad https://www.obbetuning.nl skulle ta ut pin koden och ladda upp den till VDash för 100€ vilket låter bra i mina öron som sedan kan komma till hjälp senare. Hoppas det inte tar en vecka och verkstad har bra grejor så de tar Max 4 timmar - annars blir det skilsmässa.
Tillbaka till vdash så har jag ställt frågan om stöd för serviceläge för parkeringsbroms i gratis versionen.
Användarvisningsbild
av Derank
#1500709
Jag lånade en SMOK med alla licenser till Volvo av en kollega som har tuningfirma , det kostar ca 6500kr med interface om du ska köpa den. Vad du behöver till just din vet jag ej. Då jag har min pinkod på pränt har jag försökt kontakta VDASH för att ladda upp den på deras server men de svarar som vanligt inte, sedan tycker jag de tar hutlöst betalt för allt numera.

Vissa grejer ska ju bara låsas upp, finns redan i bilen, mjukvara och allt. Men man kan göra mycket skoj med VDASH och SMOK

Det tar inte en vecka, det var pga VXdiag interfacet, har du en Dice går det mycket fortare.
Användarvisningsbild
av Funk
#1500724
Derank skrev:Jag lånade en SMOK med alla licenser till Volvo av en kollega som har tuningfirma , det kostar ca 6500kr med interface om du ska köpa den. Vad du behöver till just din vet jag ej. Då jag har min pinkod på pränt har jag försökt kontakta VDASH för att ladda upp den på deras server men de svarar som vanligt inte, sedan tycker jag de tar hutlöst betalt för allt numera.

Vissa grejer ska ju bara låsas upp, finns redan i bilen, mjukvara och allt. Men man kan göra mycket skoj med VDASH och SMOK

Det tar inte en vecka, det var pga VXdiag interfacet, har du en Dice går det mycket fortare.
För mig tog det runt 20 timmar att läsa ur frugans V40 med vdash och dice.

/Thomas
av least
#1500725
Vdash ser ut att ta saftigt betalt för att läsa ut bilens pinkod/er på SPA-plattformen.

Intressant nog så verkar man i ett annat projekt få ut koden genom att använda data från en legitim VIDA-session.
Dock fungerar detta främst i USA där man som fristånde verkstad har möjlighet att köpa korttidsabonnemang för VIDA.
#1500891
Vdash återkom med det bör fungera på SPA bilar. Kör release först och sedan Service mode. Nu sa dem inget om det är BCM eller BCM2 men det märks om inget händer.
IMG_4438.jpg
IMG_4438.jpg (308.68 KiB) Visad 1211 gånger

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]