Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MarcusW
#1484994
Hej
LED-belysningen i sidesteppen på min förarsida lyser inte. Har läst om vissa som haft problem med fukt som får LED'arna att sluta fungera och att det är komplext att byta.
Någon som har tips på vanliga orsaker till att dessa slocknar samt om den finns reservdelar att reparera med?
#1484998
Första sex månader skall säljaren bevisa att felet inte är ursprungligt. Alltså behöver du bara reklamera enligt konsumentköplagen och så får säljaren fixa. Kom ihåg att det skall vara kostnadsfritt för dig.

Skylt: Antog att du menar den där instegslisten som är belyst på vissa? En.. skylt... typ.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1485074
På mina tidigare XC90 fick jag nya Runningboard vid fyra tillfälle pga att fukt trängt in i LED-belysningen. Första gången
efter drygt 100mil, samtliga byte under nybilsgaranti. Verkar inte vara särskilt bra kvalite på det tillbehöret, dels med tanke på priset.
av MarcusW
#1485098
Hanzon skrev: lör 22 jan 2022, 12:15 På mina tidigare XC90 byttes Runningboard vid fyra tillfälle pga att fukt trängt in i LED-belysningen. Första gången
efter drygt 100mil, samtliga byte under nybilsgaranti. Verkar inte vara särskilt bra kvalite på det tillbehöret, dels med tanke på priset.
Ajdå, det låter inge vidare. Jag funderade på att lite snabbt felsöka själv om det överhuvudtaget kommer fram 12v i kontaktdonet i runningboarden. Vet bara inte hur mycket jag måste demontera för att komma åt kontakten där inne. Ska ta in bilen i garaget senare idag så får vi se hur det ser ut. Steg 1 är ju att se om det är led-panelen som är trasig eller matningen som inte levererar.
Någon som vet om listen som lyser är en hel led-list eller en LED-lampa som bara lyser in och optiskt reflekterar ljuset i en ren plast-list?
Oljafråga

Tjena! Har en S70-00 som precis rullat 20k. &Aum[…]

Stora kylaren volvo 940

Övre passar, men det ena sitter på en a[…]

Volvo V50 "Mr White"

@GT-mannen , Hallå! Blivit lite peppad […]

Hej! Volvo v70 2006. Halvljuslampan slocknar n&aum[…]