Swehiort skrev: ↑fre 21 jan 2022, 13:10
Har också nyligen fått problem med appen. Kan inte låsa/låsa upp, starta värmaren mm. Har ominstallerat appen. Loggat in / ut . Fortfarande samma problem. Andra tips?
Vad har du för bil och årsmodell?
Har du senaste mjukvaran i bilen?
Bilens mjukvara kan ha betydelse också hur bra Volvo Cars appen funkar.
Om du inte har senaste mjukvaran i bilen kanske det kan vara värt installera.
Sen kan det ju vara kommunikationsproblem mellan din mobiltelefon och bilmodemet med 4G/5G. Att antennen i bilen funkar som den ska t.ex. måste ju vara avgörande om man får kontakt med bilen via mobiltelefonen och dess Volvo Cars app och att bilmodemet funkar felfritt.
Jag skulle nog prova att ringa Volvo Cars support, kanske de har några bra tips, kanske är nåt i deras ände med ditt konto (Volvo ID) som inte lirar som det ska, vem vet.
Inte lätt felsöka såna här problem, men det finns en funktion i appen där man kan testa att allt är OK i kommunikationen med bilen (den funktionen finns inte än om man har en Volvo med Google Anroid Automotive infotainment. Jag hade den funktionen med min gamla Volvo, en V70 MY14, med min nuvarande V90 MY22 finns inte den funktionen än).
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.