Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1484919
Volvoproblem antagligen, om det kom nyligen.
Det inträffar lite titt som tätt. Tyvärr.

Du kan ju, om du vill vara helt säker på att utesluta egen del, installera/logga in en annan telefon och se om det funkar där. Även växla att köra på mobilnät i stället för WLAN eller tvärt om, beroende på vilket du testat.

Men, ja, i 99 fall av 10 så är det Volvo.
#1484934
Swehiort skrev: fre 21 jan 2022, 13:10 Har också nyligen fått problem med appen. Kan inte låsa/låsa upp, starta värmaren mm. Har ominstallerat appen. Loggat in / ut . Fortfarande samma problem. Andra tips?
Vad har du för bil och årsmodell?
Har du senaste mjukvaran i bilen?
Bilens mjukvara kan ha betydelse också hur bra Volvo Cars appen funkar.
Om du inte har senaste mjukvaran i bilen kanske det kan vara värt installera.

Sen kan det ju vara kommunikationsproblem mellan din mobiltelefon och bilmodemet med 4G/5G. Att antennen i bilen funkar som den ska t.ex. måste ju vara avgörande om man får kontakt med bilen via mobiltelefonen och dess Volvo Cars app och att bilmodemet funkar felfritt.

Jag skulle nog prova att ringa Volvo Cars support, kanske de har några bra tips, kanske är nåt i deras ände med ditt konto (Volvo ID) som inte lirar som det ska, vem vet.

Inte lätt felsöka såna här problem, men det finns en funktion i appen där man kan testa att allt är OK i kommunikationen med bilen (den funktionen finns inte än om man har en Volvo med Google Anroid Automotive infotainment. Jag hade den funktionen med min gamla Volvo, en V70 MY14, med min nuvarande V90 MY22 finns inte den funktionen än).
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
#1487341
Pratat med supporten. Dom har konstaterat att det inte är problem på min sida, utan hos dom (server side). Verkar vara flera kunder som drabbats efter ngt dom gjort hos sig. Skulle återkomma till mig, men jag har inte hört något på en typ en vecka.
S/V60 Polestar utan taklucka

Jag har inte själv kört fyran i Polestar[…]

V70 motor till 850

Det är inte förens runt -00 när 140[…]

740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney