Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1484686
bem skrev: tor 20 jan 2022, 11:49 2. Contourstolar (med elektrisk dynförlängare, elmanövrerad stol, elmanövrerat svankstöd osv) med två klädselalternativ:
2.1. Ullblandat tyg (med extra funktioner i stolen).
2.2. Ventilerat nappaläder (med extra funktioner i stolen).
Nu körde det ihop sig för undertecknad. Skulle stolen med ull numera vara samma som den med ventilerat nappaläder? :x

Jag är/var mer inne på att stolen med ull är sportstolen och att den med ventilerat nappaläder är komfortstolen.

vent.JPG
vent.JPG (131.96 KiB) Visad 308 gånger
ull.jpg
ull.jpg (70.71 KiB) Visad 308 gånger
#1484687
HerrDödén skrev:
bem skrev: tor 20 jan 2022, 11:49 2. Contourstolar (med elektrisk dynförlängare, elmanövrerad stol, elmanövrerat svankstöd osv) med två klädselalternativ:
2.1. Ullblandat tyg (med extra funktioner i stolen).
2.2. Ventilerat nappaläder (med extra funktioner i stolen).
Nu körde det ihop sig för undertecknad. Skulle stolen med ull numera vara samma som den med ventilerat nappaläder? :x

Jag är/var mer inne på att stolen med ull är sportstolen och att den med ventilerat nappaläder är komfortstolen.

vent.JPG
ull.jpg
Har ull-inredningen i min CC och det är mycket riktigt "sportstolen". Känns inte som något annat jag suttit i i Volvo (hyrt en del V60 och XC90 senaste åren).
#1484693
bem skrev:
least skrev: tor 20 jan 2022, 09:55 ...
CC:
https://www.volvocars.com/se/build/v90- ... lYear=2022
Japp, det finns i grunden två stolar då att välja på numera:
1. Komfortstolar (standardstolarna med kort sittdyna).
Möjliga tillägg:
- Elmanövrerad sitsförlängare förarstolen.
-Elmanövrerat svankstöd.
-Elmanövrerad förarstol med minne.
- Massagefunktion i framsätet.
Två klädselalternativ:
1.1. Textil med konstläderkanter (standard).
1.2. Helläder (mot pristillägg).

2. Contourstolar (med elektrisk dynförlängare, elmanövrerad stol, elmanövrerat svankstöd osv) med två klädselalternativ:
2.1. Ullblandat tyg (med extra funktioner i stolen).
2.2. Ventilerat nappaläder (med extra funktioner i stolen).
Vänta nu. Det finns väl inte bara elmanövrerad dynförlängare utan även manuell dynförlängning? Är det standard på komfortstolarna eller ett tillägg eller rentav ett alternativ som finns längre (för just det fanns på min V90 CC My17)? Om det är standard på komfortstolarna(standardstolarna) går det ju att få hyffsad komfort för oss med långa lår ( :-/ ) även i en standardstol.
Senast redigerad av 1 sewen, redigerad totalt 0 gånger.
#1484694
sewen skrev: tor 20 jan 2022, 14:18Vänta nu. Det finns väl inte bara elmanövrerad dynförlängare utan även manuell dynförlängning? Är det standard på komfortstolarna eller ett tillägg eller rentav inte ett alternativ som finns längre? Om det är standard på komfortstolarna(standardstolarna) går det ju att få hyffsad komfort för oss med långa lår ( :-/ ) även i en standardstol.
Det är många frågor nu :-D
#1484703
sewen,
På nyare Volvo med sitsförlängare tror jag det bara är elmanövrerade. På MY21 och MY22 är det jag vet om och har bara sett elektriskt manövrerade sitsförlängare. Har det på min V90 T6 Recharge 2022, på Comfortstolar som de hette då. Numera heter motsvarande stolar Contourstolar.
Volvos standardstolar har inte sitsförlängare, det är tillägg eller så får man köpa till nån av de dyrare stolarna eller stolar med sitsförlängare kan ingå i högre utrustningsnivåer än den enklaste utrustningsnivån.
/Bo
#1484705
För att gå tillbaka till trådens huvudämne och lämna stolspåret en stund....om det är så att det är en helt ny installation av värmare + Gsm-start, vilket är troligt eftersom bilen ifråga verkar sakna klimatpaketet, finns det en risk att man stör ut Volvos egen klimatstart via appen om man låter montera in Webastos eget kit i min beställda bil som har klimatpaket och således värmare som styrs via Volvo Cars-appen?Tycker det vore skönt att kunna starta värmare även efter 5 dagar utan att bilen går i viloläge. Ska kontakta någon av firmorna som säljer grejerna, men någon som kan tänkas redan sitta på kunskap om detta ?
Vänligen.
P
#1484907
Risken är att den Webasto-värmare som monteras in från frabrik på Volvobilar, saknar den logiken som krävs för att koppla in en extern start.
Eller det är inte ens en risk, det är verklighet att Volvo beställer värmare som endast är anpassade för att styras via bilens system.

Det man behöver är en "smart" brygga som skickar samma data som bilen när den efterfrågar "värme på". Men detta kommer inte att fungera då bilens nätverk inte är aktivt ifall bilen inte är i tändningsläge.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]