Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1484719
Det gäller bara vid finansiering av bilen via volvofinans. Då ingår även 6 månaders försäkring.
Osäker på om detta serviceavtalet gäller specifik ÅF eller valfri.
#1484882
sewen skrev:Däremot erbjuder Selekt ju ett mycket förmånligt serviceavtal om man finansierar bilen genom volvo. 199/månad under två år är ju nästan halva priset mot normalt.
Det varierar från Volvo ÅF, det kan vara allt mellan 199 kr/mån till 350 kr/mån, plus extra beroende vilka service intervall ingår. Det kan kosta upp till 600 kr/mån och det är flera större servicetillfällen som ingår. Kolla upp det, innan du köper bilen :-)
#1484939
@BiggBifuel, Är du säker på detta? Jag vet att Volvo erbjuder olika serviceavtal generellt till olika kostnadader beroende på bil, antal år och vilka åtgärder som ska göras. Det kan du få på nästan vilken volvo som helst. Det jag pratar om kan man endast köpa i samband med köp av Selektbil och vid finansiering (lån) genom volvo. Men du menar alltså att det erbjuds andra serviceavtal genom Volvo Selekt?
Bilagor
selekt.jpg
selekt.jpg (47.67 KiB) Visad 331 gånger
#1484945
sewen skrev:@BiggBifuel, Är du säker på detta? Jag vet att Volvo erbjuder olika serviceavtal generellt till olika kostnadader beroende på bil, antal år och vilka åtgärder som ska göras. Det kan du få på nästan vilken volvo som helst. Det jag pratar om kan man endast köpa i samband med köp av Selektbil och vid finansiering (lån) genom volvo. Men du menar alltså att det erbjuds andra serviceavtal genom Volvo Selekt?
Nej, Det erbjuds andra serviceavtal. Utan Selekt. Bara serviceavtal :-)
#1484978
bem skrev: MG har olika elbilar som nog har lägst månadskostnad av alla märken i Sverige. Visst MG är ett okänt märke i Sverige men de har tagit en rejäl kaka av elbilsmarkanden på kort tid. Bara ett tips på annat märke.
/Bo
Kollade idag på MG för att leasa. Det jag funderade på var hur bra fyrhjulsdriften egentligen var. Nu har vi fått svaret. :-/
Lite högre markfrigång och fyrhjulsdrift är ett måste för den bil jag ska skaffa. Annars funkar den inte där jag kör.
Så här skriver Vi bilägare:
En brist upptäcktes nästan direkt på elbilen MG Marvel R. Den marknadsförs som fyrhjulsdriven, men systemet är lynnigt och vid backning är bilen enbart bakhjulsdriven, till exempel om man råkat köra ned i en snödriva.
– Bilen har tre elmotorer men just på vintern verkar den mest använda en av dem. Bilen stänger av framhjulsdriften när de börjar spinna – alltså precis när man behöver fyrhjulsdriften som mest, säger Anders Helgesson.
Christian Ellmark som ansvarar för Vi Bilägares fyrhjulsdriftstester dömer ut systemet.
– Bilen sviker när man behöver fyrhjulsdriften som mest.
#1484989
Ja det var ju snudd på värdelös 4-hjulsdrift. Det finns nog risk en billigare kinabil inte är så värst anpassad till lite tuffare förhållanden där 4-hjulsdrift verkligen behövs även om de påstår bilen kan köras i AWD läge.
Kan se bra ut på papperet men i verkligheten…
Bara leta vidare då efter lämplig bil där AWD verkligen funkar.
/Bo
#1485389
sewen skrev:@BiggBifuel, Är du säker på detta? Jag vet att Volvo erbjuder olika serviceavtal generellt till olika kostnadader beroende på bil, antal år och vilka åtgärder som ska göras. Det kan du få på nästan vilken volvo som helst. Det jag pratar om kan man endast köpa i samband med köp av Selektbil och vid finansiering (lån) genom volvo. Men du menar alltså att det erbjuds andra serviceavtal genom Volvo Selekt?
Nja, jag får betala 343 kr/månaden (Bilia) för den du visar 199 kr/mån (Volvo Cars), varför det är dyrare, jo, fri prissättning hos återförsäljaren :-) och jag köpte hos BIlia! :bored: :oops: Och tittade lite affärsförslag från bilia :-)
Volvo V90 Cross Country D4 AWD Pro , 7 500 mil, 36 månader avtalsperiod, Körsträcka/år 1 500 mil kostar 491 kr/mån då ingår: Serviceavtalet omfattar Original Service enligt tillverkarens rekommendationer (inkluderar arbete, olja, filter samt intervalltillägg som t.ex. utbyte av tändstift och drivrem).
Volvo V90 Cross Country D4 AWD Pro 5 200 mil, 36 månader avtalsperiod, Körsträcka/år 1 500 mil, 469 kr/mån då ingår: Serviceavtalet omfattar Original Service enligt tillverkarens rekommendationer (inkluderar arbete, olja, filter samt intervalltillägg som t.ex. utbyte av tändstift och drivrem).

I ovan så ingår dyrare servicepunkter och det driver upp kostnaden med 100 - 150 kr/månad, för 199 kr/mån så har du basservice och är det någon utökad service i intervallet så blir det minst under en kampanj 199 kr/mån + 100 till 150 kr/mån = 2 99 - 349 kr/månad :-) med utökad service hos exempelvis Volvo Cars och hos Bilia blir det 343 kr/mån plus 100 till 150 kr/mån = 443 - 493 kr/månad :-( med utökad service. Om man ska jämföra äpplen och päron, sedan behöver du inte föra servicen hos den du köper utan gör den hos vilken Volvo ÅF som helst. :-)

Skulle kolla om det går att teckna avtal hos en annan ÅF i samband med köpet! Exempelvis om du köper en Selekt hos Bilia och det är möjligt att teckna avtal hos Volvo Cars istället som har bättre erbjudande på serviceavtalet? Kanske värt att kolla, speciellt om man ska göra service hos någon annan Volvo ÅF. Och jämföra serviceavtal innehåll. :-) ;-)
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]