Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1483077
Hej,
Kanske Ni fått ett brev idag om Serviceåtgärd A10140? Fick jag (har en V90 2022).
Gäller årsmodell 2021 och 2022 av: S/V90/V90CC (och XC60 samt XC40).
Har beställt tid hos min lokala Volvoverkstad nyss för serviceåtgärden, min bil skall in 20 januari 2022.
/Bo
Bilagor
A10140.JPG
A10140.JPG (1.51 MiB) Visad 1991 gånger
#1484817
Min V90 T6 Recharge 2022 early var inne hos min lokala Volvoverkstad torsd 20 jan. -22 för serviceåtgärden.
Man kontrollerar att Hajfenan (antennen) på taket sitter fast ordentligt och sluter tätt mot taket, så vatten inte kan rinna in och ödelägga elektroniken under fenan i taket. Det har kommit ut bilar där det saknats klister överallt på gunmitätningen mellan antennen och Hajfenan som orsakar läckage. Man kollar om fenans gummitätning är OK och sluter tätt (klister överallt och därmed ordentlig tätning i gummitätningen). Gummitätningen är väl en sorts dubbelhäftande gummitätning. Tätningen på min V90 var OK så på min behövdes inte tätningen bytas dvs Hajfenan monteras om med ny dubbelhäftande gummipackning.
/Bo
Bilagor
5F978965-B276-44BF-9156-B048AF6D13DD.jpeg
5F978965-B276-44BF-9156-B048AF6D13DD.jpeg (5.21 MiB) Visad 1421 gånger
#1485709
Menar det, men har beräknad leverans V6 och vad man läst om här så verkar dom ju gilla att hålla bilarna i hallen några veckor också ;) Eller så monterar dom utrustning men jag vet inte riktigt vad man ska montera på en Momentum Advanced utan något extra. Om det inte är vinterhjulen och skyltar. Har dålig koll, men bränslevärmare kanske? Brukar man få SMS om att den ska in på verkstad när den kommer till ÅF?
#1485731
limerose1891 skrev: ons 26 jan 2022, 14:16 Menar det, men har beräknad leverans V6 och vad man läst om här så verkar dom ju gilla att hålla bilarna i hallen några veckor också ;) Eller så monterar dom utrustning men jag vet inte riktigt vad man ska montera på en Momentum Advanced utan något extra. Om det inte är vinterhjulen och skyltar. Har dålig koll, men bränslevärmare kanske? Brukar man få SMS om att den ska in på verkstad när den kommer till ÅF?
Bränslevärmare monteras i fabriken.
Bäst är att du dubbelkollar med din säljare så får du helt säkra besked gällande just din bil.
#1485805
Mailade henne för en vecka sen och sa att jag löst lånebil tills den är klar, och att det bara är att säga till när den är redo. Vet själv hur det är med tjatiga kunder så jag väntar tills imorgon eftermiddag iaf :-D

Edit: mailade nu, autosvar om semester, haha. Så blir att ta kontakt med kollegorna.
#1485853
Fick svar nu från försäljningschefen om att det stämde att bilen fanns på plats och att de skulle försöka hinna få i ordning den med tvätt och allt snarast, och att jag eventuellt kunde få leverans redan imorgon. Håller tummarna.
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]