Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1482932
Martinsit skrev:Hej. Jag har också samma problem. ”Bilen i viloläge ” haft detta i appen sedan 25/12-21. GPS-positionen på bilen är sedan dess kvar 70 mil bort där den var vid det datumet.
Hoppas någon kan ge en lösning på problemet.
GPS position löses genom att koppla bort batteriet i bagaget, göra bilen strömlöst i 1 minut (har jag läst).
#1483188
Samma här - offline. Ser ut som att klockslaget är samma så det är väl 2 veckor sedan ganska nära som den gick in i viloläge. Det förfarande som sker vanligtvis om man inte använder bilen.
Vi får hoppas att de löser störningen så fort som möjligt - hade varit skönt att slippa gå ut och starta värmaren när man har en app för det. :)
#1483326
MSimonsson skrev: ons 12 jan 2022, 14:32 Jag har kopplat bort bilen och lagt till den igen samt pratat med supporten.
De trodde inte på den idén då det är en bekräftad störning numera som drabbar flera modeller.
Bara vänta alltså - det är ju bara 24 dagar sedan min stannade :D
Om Volvo råder över störningens lösande så undrar i alla fall jag vad de pysslat med i 24 dagar och ännu inte löst problemet. Kanske har nåt med chipbrist att göra, kanske brist på den utrustning som behövs för att lösa störningen?
/Bo

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]