Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Danzi
#1486370
Kan inte släppa #Värmargate. Har själv Defa kupévärmare 1800W till min XC90 MY2016 och använder den istället för dieselvärmaren (eftersom jag inte vill släppa ut orenade avgaser i min närmiljö). Det tar cirka 2 timmar innan kupén är varm vid -10 grader. Ni lyckliga ägare till XC90 MY2022 med elektrisk värmare (kan inte vara många). Hur upplever ni effekten? Hur lång tid tar det att värma kupén vid -10 grader?
Användarvisningsbild
av Fisch
#1486383
Den är ruskigt effektiv och det tar inte många minuter för att då behaglig temperatur. Jag har även ställt in stol och rattvärme så dessa blir varma samtidigt.

Helnöjd. Saknar verkligen inte bränslevärmare den tillhör numera historien.
Användarvisningsbild
av Danzi
#1486389
Tack! Jag ska prata med ÅF om vilka möjligheter som finns. Kanske får man vänta ytterligare en månad eller två.
av SundanceKid
#1486429
Jag är ju för bensinvärmare och jättenöjd med beslutet att de slänger in det efter v5. Jag kommer alltså få bensinvärmare.
Jag har hellre längre räckvidd på batteri.
Så får jag det exakt som jag har det på nuvarande T8 2020 och det känns tryggt.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk


av Holliver
#1486618
Fisch skrev:Den är ruskigt effektiv och det tar inte många minuter för att då behaglig temperatur. Jag har även ställt in stol och rattvärme så dessa blir varma samtidigt.

Helnöjd. Saknar verkligen inte bränslevärmare den tillhör numera historien.
Instämmer i detta. Elvärmaren är absolut effektiv och snabb, och så slipper man lukten av orenade bensinavgaser runt bilen. Jag hade lagt bensinvärmaren som tillval initialt när jag beställde, men sedan försvann den ur möjliga konfigurationer i slutet av hösten. Är nu väldigt tacksam för det.
av SundanceKid
#1487602
Nästan 6 mil och med den elektriska värmaren aktiv. Det va inte dåligt. Då kommer jag komma en bra bit över 6 mil med min bensinvärmare!
av SundanceKid
#1487687
Och vilken bakåtsträvare jag är som vill ha sensus och bensinvärmare.
Både sensus och bensinvärmare har funkat så himla bra på mina volvobilar. Har t.ex aldrig haft problem med VOC-appen eller något tekniskt i bilen.
Så det blir nog som du säger, Asbra!!
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 55
Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Behöver det repareras och därefter fylla[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]