Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kingcool
#1506905
Något jag inte förstår varför det inte finns, är en notis i VOC appen om man glömt stänga takluckan. Borde ju vara enkelt att implementera?
Eller ivjf en funktion som man kan aktivera så att takluckan stängs när man låser bilen?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1506912
Kingcool skrev:Något jag inte förstår varför det inte finns, är en notis i VOC appen om man glömt stänga takluckan. Borde ju vara enkelt att implementera?
Eller ivjf en funktion som man kan aktivera så att takluckan stängs när man låser bilen?
Stängs inte taklucka om du håller in låsknappen i runt 5 sekunder på fjärrkontrollen? Det gör den på min "gamla" Volvo.
av SundanceKid
#1506935
Att kunna stänga den så måste man veta att den är öppen. Så en avisering i app hade vart kanon.
av Camelen
#1507078
Om du menar i Hk så är det inget. Bara det som står med snabbare respons etc.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1507537
Jag lånar tråden.
Funderar som bäst på att beställa en XC90 T8 Recharge -23, ska eventuellt lägga till Polestar. Är det någon som har optimerat denna modell med Polestar och kan återkomma om skillnaden blir påtaglig med gasrespons och delvis växellådan med optimering då effekten inte ökar.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1507556
Hanzon skrev: fre 05 aug 2022, 07:35 Jag lånar tråden.
Funderar som bäst på att beställa en XC90 T8 Recharge -23, ska eventuellt lägga till Polestar. Är det någon som har optimerat denna modell med Polestar och kan återkomma om skillnaden blir påtaglig med gasrespons och delvis växellådan med optimering då effekten inte ökar.
Lägg pengarna som Polestartillägget kostar på något annat.
Ja har en V60 455hk och känner inte att det saknas något i effektregistret. En fullgasomkörning och lite till så stannar hastighetsmätaren på 184 km/h.
Nej köp som sagt något annat än Polestar. Köp endast emblemet till bagageluckan så retar det kanske någon.
Användarvisningsbild
av volvoamatören
#1507715
Ett av barnen skulle sätta tillbaka plastlocket till laddkontakten och råkade då trycka in ett av stiften långt in i kontakten. Nu går det inte att sätta i laddsladden och följaktligen inte heller ladda bilen.

Är det svårt att få ut detta stift? Måste jag lämna in bilen på verkstad? Vad kan detta kosta? :-(
Användarvisningsbild
av x74
#1507737
volvoamatören skrev:Ett av barnen skulle sätta tillbaka plastlocket till laddkontakten och råkade då trycka in ett av stiften långt in i kontakten. Nu går det inte att sätta i laddsladden och följaktligen inte heller ladda bilen.

Är det svårt att få ut detta stift? Måste jag lämna in bilen på verkstad? Vad kan detta kosta? :-(
Konstigt det inte skall gå att ladda, för ett av stiften sitter på annan höjd pgrav kommunikation när kontaken dras ur. Måste hänt nått annat skräp eller nått som fastnat. För plastlocket kan omöjligt göra skada då det är väldigt mjukt material.
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 55
Stora kylaren volvo 940

Tänk även på att stora kylaren fin[…]

V70 T6 304hk tråden

Nja, det finns de som gillar beige också. Ja[…]

Hade inte kört en sekund.. Ner med trå[…]

Svajig tomgång

99% spjällhuset. Som tur har du ett spjä[…]