Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC90UD2023
#1503625
Vi hade beställt en 22a long range pro ed men den tog slut så vi fick modellåret flyttat till my23. Det gjorde att jag kunde lägga till ventilerade massagestolar som inte gick att få till pro edition. Får försöka leva med Google. Förhoppningsvis blir det bättre och i ärlighets namn är Sensus uråldrigt och kasst. De har fått leverera 23an till samma pris som 22an fast 23an är 150tkr dyrare så jag klagar inte. Hämtar bilen på måndag!
av SundanceKid
#1503626
XC90UD2023 skrev: fre 01 jul 2022, 09:51 Vi hade beställt en 22a long range pro ed men den tog slut så vi fick modellåret flyttat till my23. Det gjorde att jag kunde lägga till ventilerade massagestolar som inte gick att få till pro edition. Får försöka leva med Google. Förhoppningsvis blir det bättre och i ärlighets namn är Sensus uråldrigt och kasst. De har fått leverera 23an till samma pris som 22an fast 23an är 150tkr dyrare så jag klagar inte. Hämtar bilen på måndag!
Det är väl bara hoppas på det bästa. Google blir säkert bättre. Jag har bilarna så kort tid så jag vill inte gå och vänta på att det ska fungera eller få funktioner som redan finns i sensus. Jag har haft sensus i många bilar och det funkar bra, ännu bättre på senare modeller då allt flyter på bra. Ang priset så är det ju Pro-edition som vart så lågt prissatt därav en "höjning" som du ser. Tyvärr passar inte massagestolarna min långa kropp riktigt, så jag behövde inte fundera om det gick att välja till eller inte.

Du kommer bli nöjd med bilen. XC90 är en grym bil oavsett vad du jämför med.
av XC90UD2023
#1503631
SundanceKid skrev: fre 01 jul 2022, 10:02
XC90UD2023 skrev: fre 01 jul 2022, 09:51 Vi hade beställt en 22a long range pro ed men den tog slut så vi fick modellåret flyttat till my23. Det gjorde att jag kunde lägga till ventilerade massagestolar som inte gick att få till pro edition. Får försöka leva med Google. Förhoppningsvis blir det bättre och i ärlighets namn är Sensus uråldrigt och kasst. De har fått leverera 23an till samma pris som 22an fast 23an är 150tkr dyrare så jag klagar inte. Hämtar bilen på måndag!
Det är väl bara hoppas på det bästa. Google blir säkert bättre. Jag har bilarna så kort tid så jag vill inte gå och vänta på att det ska fungera eller få funktioner som redan finns i sensus. Jag har haft sensus i många bilar och det funkar bra, ännu bättre på senare modeller då allt flyter på bra. Ang priset så är det ju Pro-edition som vart så lågt prissatt därav en "höjning" som du ser. Tyvärr passar inte massagestolarna min långa kropp riktigt, så jag behövde inte fundera om det gick att välja till eller inte.

Du kommer bli nöjd med bilen. XC90 är en grym bil oavsett vad du jämför med.
Ja det är inte så mycket annat att göra tyvärr! Vi kör XC90 2018 idag och sensus fungerar men det känns som stenåldern jämfört med vår andrabil från vw-koncernen med modellår 2021. Är införstådd i var "höjningen" ligger. Den lär dock ändå hålla ett högre andrahandsvärde den dagen den ska säljas. Jag har aldrig suttit i massagestolarna och är ganska lång så hoppas jag inte gjort bort mig. Jag har lite problem med blodcirkulationen och av den aspekten är massage guld värt. Haft massage i andra bilar, dock inte volvo, och det är riktigt skönt att använda när man tuggar långa landsvägsmil. Kör du väldigt mycket eftersom du byter bil så ofta?
av SundanceKid
#1503637
XC90UD2023 skrev:
SundanceKid skrev: fre 01 jul 2022, 10:02
XC90UD2023 skrev: fre 01 jul 2022, 09:51 Vi hade beställt en 22a long range pro ed men den tog slut så vi fick modellåret flyttat till my23. Det gjorde att jag kunde lägga till ventilerade massagestolar som inte gick att få till pro edition. Får försöka leva med Google. Förhoppningsvis blir det bättre och i ärlighets namn är Sensus uråldrigt och kasst. De har fått leverera 23an till samma pris som 22an fast 23an är 150tkr dyrare så jag klagar inte. Hämtar bilen på måndag!
Det är väl bara hoppas på det bästa. Google blir säkert bättre. Jag har bilarna så kort tid så jag vill inte gå och vänta på att det ska fungera eller få funktioner som redan finns i sensus. Jag har haft sensus i många bilar och det funkar bra, ännu bättre på senare modeller då allt flyter på bra. Ang priset så är det ju Pro-edition som vart så lågt prissatt därav en "höjning" som du ser. Tyvärr passar inte massagestolarna min långa kropp riktigt, så jag behövde inte fundera om det gick att välja till eller inte.

Du kommer bli nöjd med bilen. XC90 är en grym bil oavsett vad du jämför med.
Ja det är inte så mycket annat att göra tyvärr! Vi kör XC90 2018 idag och sensus fungerar men det känns som stenåldern jämfört med vår andrabil från vw-koncernen med modellår 2021. Är införstådd i var "höjningen" ligger. Den lär dock ändå hålla ett högre andrahandsvärde den dagen den ska säljas. Jag har aldrig suttit i massagestolarna och är ganska lång så hoppas jag inte gjort bort mig. Jag har lite problem med blodcirkulationen och av den aspekten är massage guld värt. Haft massage i andra bilar, dock inte volvo, och det är riktigt skönt att använda när man tuggar långa landsvägsmil. Kör du väldigt mycket eftersom du byter bil så ofta?
Jag är helt med dig där. Nej vi kör bara runt 600 mil per år med våra t8:or. De har ofta vart andra eller tredjebil här hemma.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

av XC90UD2023
#1503638
SundanceKid skrev: fre 01 jul 2022, 11:33
XC90UD2023 skrev:
SundanceKid skrev: fre 01 jul 2022, 10:02

Det är väl bara hoppas på det bästa. Google blir säkert bättre. Jag har bilarna så kort tid så jag vill inte gå och vänta på att det ska fungera eller få funktioner som redan finns i sensus. Jag har haft sensus i många bilar och det funkar bra, ännu bättre på senare modeller då allt flyter på bra. Ang priset så är det ju Pro-edition som vart så lågt prissatt därav en "höjning" som du ser. Tyvärr passar inte massagestolarna min långa kropp riktigt, så jag behövde inte fundera om det gick att välja till eller inte.

Du kommer bli nöjd med bilen. XC90 är en grym bil oavsett vad du jämför med.
Ja det är inte så mycket annat att göra tyvärr! Vi kör XC90 2018 idag och sensus fungerar men det känns som stenåldern jämfört med vår andrabil från vw-koncernen med modellår 2021. Är införstådd i var "höjningen" ligger. Den lär dock ändå hålla ett högre andrahandsvärde den dagen den ska säljas. Jag har aldrig suttit i massagestolarna och är ganska lång så hoppas jag inte gjort bort mig. Jag har lite problem med blodcirkulationen och av den aspekten är massage guld värt. Haft massage i andra bilar, dock inte volvo, och det är riktigt skönt att använda när man tuggar långa landsvägsmil. Kör du väldigt mycket eftersom du byter bil så ofta?
Jag är helt med dig där. Nej vi kör bara runt 600 mil per år med våra t8:or. De har ofta vart andra eller tredjebil här hemma.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk
Shit, då får man gratulera till "skapliga" andra- eller tredjebilar. Inte utan att man undrar vad ni klassar som förstabil :-o Ha en fin helg!
av SundanceKid
#1503647
XC90UD2023 skrev: fre 01 jul 2022, 11:57
SundanceKid skrev: fre 01 jul 2022, 11:33
XC90UD2023 skrev:
Ja det är inte så mycket annat att göra tyvärr! Vi kör XC90 2018 idag och sensus fungerar men det känns som stenåldern jämfört med vår andrabil från vw-koncernen med modellår 2021. Är införstådd i var "höjningen" ligger. Den lär dock ändå hålla ett högre andrahandsvärde den dagen den ska säljas. Jag har aldrig suttit i massagestolarna och är ganska lång så hoppas jag inte gjort bort mig. Jag har lite problem med blodcirkulationen och av den aspekten är massage guld värt. Haft massage i andra bilar, dock inte volvo, och det är riktigt skönt att använda när man tuggar långa landsvägsmil. Kör du väldigt mycket eftersom du byter bil så ofta?
Jag är helt med dig där. Nej vi kör bara runt 600 mil per år med våra t8:or. De har ofta vart andra eller tredjebil här hemma.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk
Shit, då får man gratulera till "skapliga" andra- eller tredjebilar. Inte utan att man undrar vad ni klassar som förstabil :-o Ha en fin helg!

Här hemma klassar vi inte bilarna efter vad de kostar eller så utan det är mer att det är lättare att ta en bil som står längst ut på uppfarten eller som är fulltankad osv. Ingen annan bil som vi har för tillfället kostar runt miljonen som Xc90:in.
Vi har faktiskt ändå lite roliga bilar som en Ford Mustang 2022 och en Ford Mustang 2021.
Användarvisningsbild
av Fisch
#1503706
Volvos massagestolar är bra. Hade det på förra bilen och skulle valt dem igen om det hade gått. Har en XC90 T8 pro edition 22a. Men stolarna som sitter i bilen nu är förvånansvärt komfortabla även för långresor, var lite orolig för träsmak först. Inga problem att sträckköra Stockholm-Malmö ur det perspektivet.
av XC90UD2023
#1503707
Fisch skrev: lör 02 jul 2022, 08:52 Volvos massagestolar är bra. Hade det på förra bilen och skulle valt dem igen om det hade gått. Har en XC90 T8 pro edition 22a. Men stolarna som sitter i bilen nu är förvånansvärt komfortabla även för långresor, var lite orolig för träsmak först. Inga problem att sträckköra Stockholm-Malmö ur det perspektivet.
Det glädjer mig att höra. Längtar till att bli av med D5an nu....2 dagar till!
Användarvisningsbild
av volvoamatören
#1505141
Ska snart åka till svärföräldrarna och tänkte ladda min XC90 2022 Late Recharge där, men via deras eluttag vid garaget (de har ingen laddbox). Är det bad practice? Kan jag förstöra eluttaget? Är det något särskilt jag bör tänka på? Jag kommer använda den medföljande sladden som - efter vad jag förstår - har inbyggd jordfelsbrytare.
Användarvisningsbild
av bem
#1505143
volvoamatören,
Om det är hyfsad modern elinstallation dit du ska så skall det inte vara nåt problem ladda en Volvo laddhybrid från ett jordat uttag. Max ström med Volvo original s.k. Shuckokabel är 10 ampere (med den andra laddkabeln Typ 2 är max strömstyrka bilen kan ta emot 16 ampere). Det som kan vara farligt med att ladda en bil från vanligt jordat uttag hemma till exempel är att det blir ca 10 ampere belastning kontinuerligt i det uttag och elkabel du laddar från, om det är gammal elinstallation i huset kanske det inte pallar det under såpass många timmar det tar ladda ett hybridbatteri, typ över natten. Använd ett jordat uttag som inte har nåt annat anslutet och använd ingen skarvsladd eller förgrening. Schuckokabeln skall sitta direkt i det jordade eluttaget. Ja Volvos original Schukokabel har inbyggd jordfelsbrytare. Jag har laddat en hel del hemma med Shuckokabeln till min V90 T6 Recharge MY22 och det har gått bra. Jag följer det jag skrev ovan. Lycka till med laddningen.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 55

Beställde superbra keramiskt lackskydd plus t[…]

Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fu[…]

Ta isär igen och kolla. Något ser "[…]

Har läst tråd på annan Volvo, det[…]