Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HerrDödén
#1534648
HerrDödén skrev: ons 11 maj 2022, 12:36 Börjar bli en bekant utsikt :angelo:
image0000001.JPG
Tredje gången gillt? Mitt tidigare relativt solida Volvo-hjärta slår nu ojämna slag :mad:

image00000011.jpg
image00000011.jpg (401.22 KiB) Visad 864 gånger
av Camelen
#1534660
Även detta har hänt mig. Det sitter en kontakt bak på "nya" T8 som går mellan laddkontakten i framskärmen och styrenhet, denna finns det risk för att den utsätts för fukt (av någon anledning dåligt placerad) och då vägrar bilen att starta för att den tror att laddkabeln sitter i. Det kanske inte är det som hänt med din bil, men om det är det så fick min PST byta kabelstam samt doppa kontakter i silikon för att minimera att fukt åter kommer in i kontakten (skarven). Flera T8 -23 har haft detta problem.
av HerrDödén
#1534661
Tidigare har den dött två gånger under färd. Då har bilen fortfarande haft ström men inte gått att köra med allehanda spännande varningsmeddelanden.

Imorse var den definitionen av stendöd. Inte ett enda system visade tecken på liv, gick att få upp bilen med fysisk nyckel men i övrigt nattsvart.
av 2fast4u
#1535429
Zanders skrev: tis 13 sep 2022, 08:53 Nej, det blir inte katastrof vid gaspådrag varken vid snö eller regn. Du vet om att en gaspedal inte är en I/O switch?
Kolla på denna video vid 13:15 så får du se hur bilen beter sig på torr asfalt


Jag tycker det är konstigt att man har såpass mycket systemeffekt och att bilen ballar ur när man använder det. Om man vill ta striden mot de tre tyskarna så har man en del att jobba på.
av perhall
#1535484
Volvon är väl den enda som har så mycket effekt och el bak-bensin fram. Blir ju inte lika bra köregenskaper som att all kraft går genom lådan. V90CC:n går ju som ett tåg i snön (om än inte som en Range Rover eller A6 Allroad), xc60:n tar sig fram men utan finess
Användarvisningsbild
av Perra83
#1535615
Att svänga 90° och samtidigt gasa fullt är inte direkt optimalt med någon bil och inget man gör i praktiken.
Användarvisningsbild
av Fisch
#1539546
Är det någon här som uppdaterat sin T8 2022 med polestar engineered?
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1539565
Jag har optimerat med Polestar.
Användarvisningsbild
av Fisch
#1539585
Är du nöjd med polestar? Hade du installerat mjukvaran igen på nästa bil så att säga?
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1539622
Jag är nöjd. Om jag tänker optimera nästa bil? Detta är förmodligen sista hybridbilen jag äger, nästa blir en elbil så svaret är nej.
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]