Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1477392
Hej hoppas ni alla har en trevlig Söndag. Idag när jag skulle köra min XC90 fick jag två varningsmeddelanden "Fyrhjulsdrift Service erfordras" och "Airbag kör till verkstad snarast". Vill även nämna att det är -20 grader där jag bor. Känns oerhört drygt att såna fel meddelanden kommer under vintern. Förra året var det luftfjädringen som strula. Hur ska jag gå till väga?
#1477751
Du har som jag ser det tre val:
1. Ignorera och hoppas det blir bättre.
2. Åk in med bilen till verkstad och hoppas de hittar felet.
3. Byt bil.

Jag hade börjat med 1, och gått till 2 om bilen inte fungerade när det blev varmare.
#1477780
Om det vore jag skulle jag åka till verkstad ögonaböj, åtminstone få reda på vad felen är och vad det kostar åtgärda.
Kanske går på Maskinskadeförsäkringen om du har sådan fortfarande, kolla i villkoren om sånt täcks som det rör sig om, om det är aktuellt med Maskinskadeförsäkring i detta fall.
Har du Volvia har du Maskinskadeförsäkringens villkoren här:
https://volvia-edit.prod.bravi.if.eu/gl ... akring.pdf
Krockkudde täcks i alla fall uttryckligen enligt dessa villkor, om man har gällande Maskinskadeförsäkring. Kraftöverföring också om nu 4-hjulsdriften hamnar under det.
/Bo
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]