Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
#1476938
Ted68 skrev: tor 02 dec 2021, 21:36
falcon skrev: tor 02 dec 2021, 10:44 Värmaren går att slå på ifrån centerdisplyen, men vi funkar olika hur vi använder värmaren. Det jag undrade var om fläkten slår av för er andra när ni startar värmaren manuellt?.
Om jag startar värmaren via VOC så slår den av värmaren när jag startar bilen, det är lite irriterande
Min V60 gör likadant, lämnade in den för jag trodde det var nåt fel och då fick jag en uppdaterad mjukvara för att se om det hjälpte men det var samma ändå. Men lånebilen jag fick låna var en V60 2019 och där fungerade det utan att fläkten slog av.
Vad har ni för årsmodeller?
av beachman
#1477095
falcon skrev: tor 02 dec 2021, 10:44 Värmaren går att slå på ifrån centerdisplyen, men vi funkar olika hur vi använder värmaren. Det jag undrade var om fläkten slår av för er andra när ni startar värmaren manuellt?.
Om jag startar värmaren via VOC så slår den av värmaren när jag startar bilen, det är lite irriterande

Det måste jag ha missat? Kan man aktivera värmaren tillfälligt under färd utan att behöva gå in i inställningar->klimat->tillskottsvärmare?

Jag har my19.
Användarvisningsbild
av Ted68
#1477099
Ja, det går. Var ett tag sen jag testade men tryck längst ner i mitten displayen. (En fläktsymbol) sen kommer det upp en meny där man kan starta värmaren: Minns inte exakt vad det står men nån annan kanske vet här på forumet
Användarvisningsbild
av falcon
#1477356
Vad är det för kriterier för att värmaren ska starta när den står i auto?.
Jag testade i dag -15 ute bilen var inte iskall men efter 3-5 min så hade inte värmaren startat. lite jobbigt när rutorna vill slå igen.
#1477388
Tillskottsvärme måste vara ikryssad. Då skall den starta när bilen anser att det behövs. Kallstartar du vid -15 gå, ja
Den borde gå igång.
Om bilen var kall alltså, eller ja motorn då.
Användarvisningsbild
av falcon
#1477430
Xanthopteryx skrev: sön 05 dec 2021, 14:56 Tillskottsvärme måste vara ikryssad. Då skall den starta när bilen anser att det behövs. Kallstartar du vid -15 gå, ja
Den borde gå igång.
Om bilen var kall alltså, eller ja motorn då.
inte kallstart men inte varm heller, men när ska den starta? vid vilken temp. är man 3-4 st i bilen efter en ex skidträning så immar rutorna igen om bilen inte är varm.
Det är just för dessa situationer jag vill kunna köra den manuellt
Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]