Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1476064
Hej som rubriken lyder så tänkte jag kolla om det går att byta framsätena från semi elektriska till hel elektriska R-design säten, då jag har rygg problem ” Bechterews” och standar stolen gör att jag inte kan köra mer än 15min och sen grinar jag illa😩. Jag har varit och test suttit i en v90 R-Design med hel elektriska r stolar och jag satt som en kung, tycker dock inte att det ska vara nåt problem med att byta om man skaffar kablaget samt minnes knappar åt båda dörrarna fram. Skulle uppskatta om nån vet om det går att utföra då jag känner mig grymt besviken över komforten i V90 jämfört med min förra bil vilket var en Golf MK8 MY20 med sportkomfort stolar i där jag satt riktigt bra, fast jag är 1,86m och 110kg😜
#1476112
Jag kan inte så mycket om detta, men troligen behöver du fixa mjukvara också. Den kanske redan finns i bilen, men behöver antagligen aktiveras eller vad det kan heta.
Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]