Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peterpop
#1471076
Hej, nu när det börjar bli kyligare skulle jag starta värmaren i appen! Brukar dra på den 10 min innan avfärd men nu verkar det som att bilen startar direkt istället! Vad har hänt med funktionen att bara starta värmaren? Har ingen lust att bilen ska vara igång!
av III
#1471095
Eller välj den gamla versionen, där är det en rubrik för värmare , en för direktstart av motorn. Smidigare.
av Primus
#1472288
Lindgren021 skrev: tis 26 okt 2021, 11:33 Du får klicka i NEJ på starta bilen så går bara värmaren igång istället.
Tack, jag skulle fråga exakt samma som TS. HAde inte alls tänkt på att nej betyder det.
Användarvisningsbild
av bem
#1472295
Vem kan lista ut att ”Nej” betyder att värmaren startas? För den som gjorde funktionen i appen är detta självklart förstås.
Några ord till och vem som helst förstår, t.ex. kunde de ha haft en text som ”Nej, starta värmaren”
Eller efter man tryckt Nej kunde det komma upp en fråga: ”Starta värmaren?” Och sen valet Ja eller Nej
Personligen tycker jag förra utseendet på appen när den hette Volvo On Call såg bättre ut och var lättare att använda men framför allt fungerade bra och man fatta direkt vad man drog igång med en funktion.
Volvo utvecklarna borde ha testpanel som får prova det de utvecklar, som aldrig sett appen tidigare, och se om de fattar funktioner utan att varken läsa sig till eller via trail and error förstå dem. Såg ett Usability lab en gång, kanske det Volvo behöver för sin app (och för allt de har gränssnitt för i bilen). Men det kanske de har.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
#1472475
Ja, denna funktion har gjorts krångligare i den nya versionen av appen. Har förstått att användarna nu har svårt att hitta rätt. Inte så bra med den typen av "utvecklingsarbete". :-/

Henry
av AndS
#1472513
Är en funktion som säkerligen diskuteras hos Volvo, kanske med vilja görs svårare, utifrån hantering av miljökrav och undvika tomgångskörning.
(huruvida det är sämre eller bättre kontra bränslevärmare finns det andra trådar som redan diskuterat ;-) )

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]