Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1469847
Antagligen något sådant här.
Volvo-Fh-Rear-Wheel-Hub-Bolt-Grade-10-9.jpg
Volvo-Fh-Rear-Wheel-Hub-Bolt-Grade-10-9.jpg (25.53 KiB) Visad 320 gånger
Gissar på att det är våld som gäller. Slå loss.
Den du vred av, du kan inte borra ur andra änden så du får loss delen den sitter fast i så det är lättare att utöva våld?
#1469863
Ja då blir det att pröva och eventuellt slipa bort skallen och driva ut den den vägen pluppbulten. Svårt att komma åt och banka från andra hållet ( med).
Misstänker att det blir till och bruka övervåld.
Korkad konstruktion då det är på många svåråtkomliga ställen.
#1469871
Den första bilden är definitivt en sådan bult som du länkade till.
Anragligen så är det samma typ till den andra positionen.
#1469902
Antar att volvoverkstäderna har ngt specialverktyg där de drarut skiten med.
#1469905
oldtimersmc skrev:Antar att volvoverkstäderna har ngt specialverktyg där de drarut skiten med.
obs avser ”rundskallen”
#1469909
III skrev:Om den är lika den på bilen är det splines på den. Då går den mig inte att driva ut åt mutterhållet. Måste åt huvudhållet.
III skrev:Om den är lika den på bilen är det splines på den. Då går den mig inte att driva ut åt mutterhållet. Måste åt huvudhållet.
ok det är den som är på bild 3 och fem.
#1469923
Det djävliga i det hela är att de bultar jag avser sitter på många ställen i det x bakvagnen och det är dessvärre på många positioner ställen där du verkligen inte kankomma åt att ”slå ut bulten”.
#1469924
Anledningen till att jag började med arbetet är att föra ägaren har försett bilen md n ” sänknings satts” och jag skulle hjälpa min dotter att återställa den. Känns inte såå bra…

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]