Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uffe_74
#1468468
Köpte precis en beg V90 CC 2019. Servad på Volvo efter konstens alla regler. Handlaren jag köpte var inte en Volvo handlare men jag har en på orten där jag bor och bilen kommer servas mm där framledes. Kan man köpa till en prenumeration på service på min bil eller är det kört då den inte köptes av mig hos en Volvohandlare?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av HerrDödén
#1468521
Går alldeles utmärkt. Klura ut hur många mil kärran förväntas rulla per år och slå sen din Volvo-handlare en signal. Ring sen övriga handlare i närheten för att få kläm på prisbilden.
av Uffe_74
#1468578
Fint då blir det att ringa runt lite idag då


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Uffe_74
#1468637
Xanthopteryx skrev:Tänk på att jämföra innehåll också. Vissa har lånebil inkluderat, vissa inte. Exempelvis.
Och så kan du alltid deala såklart.
Hitta ett på 3 år och 2000 mil inkl bil för ca 400/mån. Är väl rimligt tycker jag..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av maacken
#1468689
Uffe_74 skrev: sön 10 okt 2021, 17:35 Köpte precis en beg V90 CC 2019. Servad på Volvo efter konstens alla regler. Handlaren jag köpte var inte en Volvo handlare men jag har en på orten där jag bor och bilen kommer servas mm där framledes. Kan man köpa till en prenumeration på service på min bil eller är det kört då den inte köptes av mig hos en Volvohandlare?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hej,
Jag hade liknande tankar i denna tråd:
viewtopic.php?f=79&t=161320&hilit=serviceavtal

Slutade med att vi inte valde till serviceavtal.

/Marcus
av mattish
#1469498
Hade inte valt serviceavtal. Billigare utan och mer flexibelt.
Är det summan som är problem att betala, dela på volvokortet istället.
Du förlorar pengar om du säljer bilen eller liknande och inte utnyttjat servicen.
av Malmstroem
#1469560
Mer flexibelt är det utan tvivel att låta bli serviceavtal. Däremot kan det diskuteras om det är billigare.

Om du vet hur mycket du kör, och var du kommer att lämna in bilen till service -- och att du inte kommer att sälja bilen under avtalsperioden. Då kommer det med mycket stor sannolikhet att bli billigare att teckna ett serviceavtal.

Jag har gjort det på det två senaste bilarna jag köpt. Det har inte blivit speciellt mycket billigare än alternativet, men ett antal hundralappar skiljer det. Största orsaken att jag valt service-avtal är enkelheten, även om den lilla besparingen bidrog.

Om någon parameter förändras så kan det bli dyrare med service-avtal. Skillnaden torde inte bli extremt stor. Störst skillnad blir det om du säljer bilen just innan den ska in på service. Då kan du förlora ett par tusenlappar.

På det hela spelar det ingen större roll på den totala ägandekostnaden. Hör du till de som har stabila förutsättningar och tycker om enkelhet -- teckna serviceavtal. Vill du ha flexibilitet och tycker om att åka omkring för att hitta billigaste stället att serva bilen -- låt då bli serviceavtal.

Jag har t.ex. inte förlängt service-avtalet på vår XC90. Det beror på att jag vill ha mer flexibilitet på den bilen.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1469565
Förra bilen jag hade så sålde jag den innan sista servicen. Då fick jag tillbaka "överskottet" vilket var ca 2000 kr.
Säkert olika beroende på vilken återförsäljare det gäller. Men det är bara att fråga innan du skriver på ett avtal.
Jag tecknade ett avtal på min bil, 308:-/ månad. Tecknat på 1500 mil/ år, vilket jag inte kommer upp i.

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]