Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
#1469658
EbbevonVolvo skrev: lör 16 okt 2021, 12:32 Förra bilen jag hade så sålde jag den innan sista servicen. Då fick jag tillbaka "överskottet" vilket var ca 2000 kr.
Säkert olika beroende på vilken återförsäljare det gäller. Men det är bara att fråga innan du skriver på ett avtal.
Jag tecknade ett avtal på min bil, 308:-/ månad. Tecknat på 1500 mil/ år, vilket jag inte kommer upp i.
Vad skulle service kosta på de milen om du inte hade avtal då ?
Tvivlar på att serviceavtal skulle vara billigare, verkstäderna ska ju gå med vinst.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1469672
mattish skrev:
EbbevonVolvo skrev: lör 16 okt 2021, 12:32 Förra bilen jag hade så sålde jag den innan sista servicen. Då fick jag tillbaka "överskottet" vilket var ca 2000 kr.
Säkert olika beroende på vilken återförsäljare det gäller. Men det är bara att fråga innan du skriver på ett avtal.
Jag tecknade ett avtal på min bil, 308:-/ månad. Tecknat på 1500 mil/ år, vilket jag inte kommer upp i.
Vad skulle service kosta på de milen om du inte hade avtal då ?
Tvivlar på att serviceavtal skulle vara billigare, verkstäderna ska ju gå med vinst.
För mig blev det billigare, eftersom jag ville fortsätta serva hos en auktoriserad Volvoverkstad. Dessutom vet dom att jag kommer till dom i tre år framåt. Volvo påstår att det blir 10 - 15% billigare. Kanske, kanske inte.

En annan Volvoverkstad ville ha nästan 600kr/månad för samma avtal. Så visst skiljer det.
av CAVT
#1469766
Jag köpte min bil hos Volvohandlare och fick erbjudande om serviceavtal, vilket låg på ca 450kr/månad, vilket blir 5400kr per år och service. Kostar en service mer än så annars? Jag avstod dock då jag bor på annan ort med egen Volvohandlare/verkstad. En kollega lämnade sin V90 D3 på service för ca 3000kr.

Mvh CAVT
av AndS
#1469785
CAVT skrev: sön 17 okt 2021, 16:58 Jag köpte min bil hos Volvohandlare och fick erbjudande om serviceavtal, vilket låg på ca 450kr/månad, vilket blir 5400kr per år och service. Kostar en service mer än så annars? Jag avstod dock då jag bor på annan ort med egen Volvohandlare/verkstad. En kollega lämnade sin V90 D3 på service för ca 3000kr.

Mvh CAVT
Beror på vilken service som ska utföras utifrån miltal på bilen. Så svaret är är ja eller nej. ;-)
Användarvisningsbild
av batmac
#1469795
mattish skrev:Tvivlar på att serviceavtal skulle vara billigare, verkstäderna ska ju gå med vinst.
Vitsen med serviceavtalet är ju att du ska låsa in dig hos en handlare och bli kvar där och maskera det som bekvämlighet. 10% billigare säger dom att det ska vara, och när jag tog in "offerter" på samma service som skulle falla in under serviceavtalet så stämde det bra, plus att hyrbil ingår. Jag tycker det är värt det.

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]