Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
#1468597
Jag har LED-ramp på våran V90 CC MY19. Tycker det funkar bra med automatiken. Vissa man möter tycker kanske jag bländar av för sent när bilen sköter det. Men jag tycker och andra sidan att blända av för tidigt inte är bra det heller. Blir väldigt mörkt länge om man bländar av så fort man ser en tillstymmelse till ljus. Jag vill då ha mera ljus på våran andra v90 CC MY20 än vad det är orginal. Man får lägga en bra slant för ljus...
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1468612
Snabbt eller långsam är hur fort helljuset återtas efter en nedbländning. Långsam är att föredra för att minska helljusnoja, av och på om man kör motorled eller dylikt.
av Wirke
#1468633
refbob skrev: mån 11 okt 2021, 10:12 Jag har LED-ramp på våran V90 CC MY19. Tycker det funkar bra med automatiken. Vissa man möter tycker kanske jag bländar av för sent när bilen sköter det. Men jag tycker och andra sidan att blända av för tidigt inte är bra det heller. Blir väldigt mörkt länge om man bländar av så fort man ser en tillstymmelse till ljus. Jag vill då ha mera ljus på våran andra v90 CC MY20 än vad det är orginal. Man får lägga en bra slant för ljus...
Det är ju skillnad på LED-ramper också, vad kör du med idag då? Jag har en X Vision Prime Xtreme och adaptiva helljus. Inte billigt, men bra. För min del saknar jag inte 'riktiga' extraljus iallafall.

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]