Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1466831
fjohan82 skrev: fre 01 okt 2021, 21:59
bem skrev: fre 01 okt 2021, 20:41
fjohan82 skrev: fre 01 okt 2021, 09:46

Bak är normalt sett inte belysta, endast fram är det.
Min V90 T6 Recharge Inscription 2022 (early) har belysta instegslister både bak och fram, se bilderna nedan.
/Bo
Aha, lite lustigt att det står såhär på sidan för tillbehör:
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic
På min:

Instegslister i aluminium för de främre och bakre dörrarna.
Ja.

De främre instegslisterna har inbyggd LED-belysning som ger tröskelområdet ett sportigt och elegant intryck.
Ja.

De bakre instegslisterna matchar de främre instegslisterna, även om dessa inte har inbyggd LED-belysning.
Stämmer delvis inte för även de bakre har inbyggd LED-belysning (på min V90).

När framdörren öppnas lyser den främre instegslisten tillsammans med interiörbelysningen.
Ja, och när bakdörr öppnas lyser bakre instegslisten med interiörbelysningen (på min V90).

Närbilder nedan.
Kanske är i Inscription utrustningsnivå dvs en nivå upp ovan Expression på 2022:or som det är LED-belysning även i bakre instegslister, jag vet inte i vilken utrustningsnivå det ligger i, mer än att min V90 Recharge Inscription 2022 har det. Kanske liten smygfacelift på V90 2022:or?
/Bo
Bilagor
V90-T6-Recharge-Inscription-2022_Belysta-insteglister-fram-nära.jpg
V90-T6-Recharge-Inscription-2022_Belysta-insteglister-fram-nära.jpg (6.22 MiB) Visad 343 gånger
V90-T6-Recharge-Inscription-2022_Belysta-insteglister-bak-nära.jpg
V90-T6-Recharge-Inscription-2022_Belysta-insteglister-bak-nära.jpg (3.98 MiB) Visad 343 gånger
av least
#1467250
Det har troligen att göra med att bilens "wire harness" är unik på bilindivid-nivå.
Och utan elschema är det krånligt att veta från vilken punkt de bakre listerna matas.
Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i […]

Uppföljning mjukvara 2024

Idag fick jag meddelande i appen att 3.0 mjukvara […]