Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Freddy100
#1465283
SundanceKid skrev: ons 22 sep 2021, 06:36 Ska beställa en Xc90 T8 R-design Pro när som helst. Enda tillvalet i princip som man kan addera är 22" fälgar och det gör jag givetvis så den blir finBild.
Aldrig i livet 22' Ska du köra bilen eller titta på den bara?
Användarvisningsbild
av Its1more
#1465300
Freddy100 skrev:
SundanceKid skrev: ons 22 sep 2021, 06:36 Ska beställa en Xc90 T8 R-design Pro när som helst. Enda tillvalet i princip som man kan addera är 22" fälgar och det gör jag givetvis så den blir finBild.
Aldrig i livet 22' Ska du köra bilen eller titta på den bara?
Kanske både och? Kag har inga problem med att man vill att en bil för ~800’-900’ ska se fin ut. Jag har 22”, men de satt på när jag köpte och jag hade inte valt det om jag specat upp bilen själv då, innan jag sett hur det såg ut. Nu tycker jag att hela bilen får ett helt annat utseende med de 6-ekrade Diamond Cut Tech-fälgarna. Så, ja jag hade sannolikt valt det om jag specat upp en ny bil idag.

De däcken, 275/35 Scorpion Verde PNCS är kanske inte de bästa mest bekväma, men så farligt är det inte. Bilen går mycket stabilt, men inte stötigt.


/Fredrik
IMG_9117.jpg
IMG_9117.jpg (1.78 MiB) Visad 279 gånger
av SundanceKid
#1465321
Its1more skrev:Kristall har väl aldrig funnits till R-Design, bara Inscription?

Om du bygger en vanlig R-Design och inte Pro kan du få Blond-inredning med nappaläder. Då kan du också välja några andra färger samt de otroligt snygga 22”-fälgarna ”6-Double Spoke Matt Tech Black Diamond Cut” som inte finns till Pro.

Volvo har tagit bort väldigt många valmöjligheter på MY21 och framåt. Man har också på MY22 tagit bort Drive Mode-väljaren bakom startvredet. Du får ingen badnyckel längre och sen är det kylda handskfacket borta.

Man kan inte få nubuktaket eller läderklädda solskydd och handtag. Kolfiberinläggen är också borta.

Däremot får du en starkare elmotor och bättre kapacitet i batteriet.

/Fredrik
Det är egentligen inga saker som jag skulle sakna om jag beställer en PRO. Tycker PRO är fulländade utrustningsmässigt. De flesta bilar jag beställt så har det blivit den specen.
De andra fälgarna som nämns gillar jag inte alls.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Its1more
#1465325
SundanceKid skrev: tor 23 sep 2021, 10:51 De andra fälgarna som nämns gillar jag inte alls.
Du ser, smaken är olika, för jag gillar inte de 22-tummare som finns till R-Design...:-)
av SundanceKid
#1465512
Its1more skrev: tor 23 sep 2021, 11:04
SundanceKid skrev: tor 23 sep 2021, 10:51 De andra fälgarna som nämns gillar jag inte alls.
Du ser, smaken är olika, för jag gillar inte de 22-tummare som finns till R-Design...:-)

Hade jag köpt Xc90 för några år sedan hade det nog blivit dina fälgar. Så jag tycker inte de är fula.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]