Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoSwed
#1464291
Tjena!

Har hittat en v90 -18 som jag har tänkt köpa och byta in min xc60. Men! Den har dragkrok.. Vilket jag tycker är förbannat fult!

Enligt återförsäljaren är dragkroken fast och har inte elektronisk in/ut fällning. Då till min fråga, är alla dragkrokar på v90 -18 avtagbara även utan elektronisk? Finns ju även någon variant av ett lås du kan ta av och på den?

Eller kan det vara så att den är helt fast? Och om så är fallet, Hur svårt är det att montera bort själva draget så den inte syns?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1464303
Ja antingen fast eller infällbar. Du kan alltid montera bort kroken men glöm inte montera tillbaka en krockbalk, alt ersätt med en elektrisk infällbar dragkrok.
av VolvoSwed
#1464399
Okej! Så om jag monterar bort själva kroken, varför måste jag montera dit någonting mer? Då syns den ju inte precis som jag vill?
av VolvoSwed
#1464433
leiwi skrev:Är det en volvo original krok så är själva kulan med sin svanhals monterad med bultar , du kan ju ta bort den delen och kanske blir nöjd med det och slipper att montera tillbaka något

Om du tittar på monterings anvisningen nedan så ser du vad jag menar
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 8%20Nordic
Ja men kanon tack! Då är det bara plocka bort "bild e". Så är ju kroken borta. Tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
av leiwi
#1464434
VolvoSwed skrev:
leiwi skrev:Är det en volvo original krok så är själva kulan med sin svanhals monterad med bultar , du kan ju ta bort den delen och kanske blir nöjd med det och slipper att montera tillbaka något

Om du tittar på monterings anvisningen nedan så ser du vad jag menar
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 8%20Nordic
Ja men kanon tack! Då är det bara plocka bort "bild e". Så är ju kroken borta. Tack för hjälpen!
Ja och skulle du behöva drag vid ett senare tillfälle så är det ju bara två bultar som skall dit , det finns ju inget besiktningstvång för dragkrok längre

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]