Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1464258
Recharged skrev:Volvo valde 245/35 för den fälgen. Har kört med 255/35 på samma fälg och det gav ett bättre intryck, främst komfort- och utseendemässigt.
Däckverkstad har föreslagit Continental SportContact5, 245/35. Behöver be om SportContact6 för att komma upp till 255/35. Det finns några varianter som silent
#1464343
Recharged skrev: lör 18 sep 2021, 00:12 Pirelli P Zero PNCS VOL 245/35 byttes mot helt vanliga Michelin Pilot Sport 4 255/35. Föredrog Michelins våtgrepp framför Continentals.
Hur upplever du komforten och ljudnivån efter byte till Michelin PS 4? Jag ser också att du tog ett bredare däck så du fick lite högre profil. Blev det bättre?

Jag har 22” 275/35 Pirelli Scorpion Verde PNCS, men kör gärna på Michelin om de blir tystare och mer komfort. Kan tänka mig att gå upp till 285/35 om det skulle ge bättre komfort ytterligare trots att de blir bredare.

/Fredrik
#1464475
Its1more skrev: Hur upplever du komforten och ljudnivån efter byte till Michelin PS 4? Jag ser också att du tog ett bredare däck så du fick lite högre profil. Blev det bättre?

Jag har 22” 275/35 Pirelli Scorpion Verde PNCS, men kör gärna på Michelin om de blir tystare och mer komfort. Kan tänka mig att gå upp till 285/35 om det skulle ge bättre komfort ytterligare trots att de blir bredare.

/Fredrik
Som du skriver, i och med att den ökade bredden gav en något högre profil bidrog det till en högre komfort utan att kännas osportigt, det gjorde snarare bilen mer självsäker i högre hastigheter. En annan viktig punkt bortsett från det och utseendet var att jag blev av med vibrationerna. Enligt mig var Michelin tystare än Pirelli, trots deras PNCS. Däremot anser jag Pirellis vanliga P Zero är lika tysta som Michelins Pilot Sport 4.
#1465340
Min V90 hade 18” från fabrik, liksom de flest, och liksom många sätter på större hjul - är det nån som eftermonterar styrutslagsbegränsare? Jag har inte fått mina 21” än men ska undersöka om de tar i och värdera sen vad göras - räcker med spacers för att parera, få utrymme för fullt styrutslag?

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]