Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1466402
HitTheRoadJack,
Det blev väldigt snyggt!
Blå bromsok ser jag på en bild. Har du bytt till andra bromsok än original eller har du målat de befintliga original bromsoken blå?
Wow 3,2 bar i de nya däcken, är det så att säga ungefär normalt däcktryck i de däck du har på nu eller föredrar du så högt däcktryck för att det t.ex. skall rulla extra lätt?
Jag har ynka 2,4 bar i mina däck 245/45 R19 Continental Primacy 4 på min V90 T6 Recharge 2022:a. Går ha 2,7 bar för "ECO" tryck men det var oljud från framdäcken vid 2,6 bar som jag hade från början i alla däck så jag släppte ut ner till 2,4 bar i framdäcken och nu är det mycket bättre på asfalt, inget sjungande ljud från framdäcken.
/Bo
#1466460
HitTheRoadJack skrev:Själv förvånad men det var vad däckverkstaden pumpat de med - verkar fungera bra.
Det blåa är AooA bromsoks covers i aluminium - känns och ser solida ut.
Många däckverkstäder har antingen ingen koll alternativt bryr sig helt enkelt inte vilket däckstryck de pumpar med...
#1466488
HitTheRoadJack skrev: ons 29 sep 2021, 15:46 Efter 3års förvandling med sänkt framvagn, sidokjol, roligare skivor och oke, samt fräckare fälgar - kronan på verket Bild
...
Så nu har du din drömbil såsom du önskar den gissar jag?
Snyggt blev det. Är ju mycket roligare köra en bil som ser ut som man vill ha den. Det där som många verkar tro är framtiden att man har en bil (helst inte äga utan bara hyra en vid behov typ) utan några personliga band alls bilen till vete tusan om det blir verklighet. Än finns det folk som dig som gillar göra sin bil mer personlig. Hjulen med däck brände förstås ett rejält hål i plånboken gissar jag men det kan det ju vara värt om det blir riktigt snyggt som det blev på din bil, tycker jag.
/Bo
#1466549
Tror väl de som använder anonyma bilar lyfter fram personligstil på andra vis, kläder fitness eller botox…. annars är man ganska blek. Transport skor, häst, hästvagn fortskaffningsmedel har alltid kunnat hamna i rampljuset i alla tider och så fortsättningsvis.
Positiva är jag är inte klar än - I’ll be back. Vad sägs om BLIS sidospegeln varnar också med ett svagt ljudsignal, för att säkra upp mot överraskningar som kommer farande
#1466550
ThomasT skrev:
HitTheRoadJack skrev:Själv förvånad men det var vad däckverkstaden pumpat de med - verkar fungera bra.
Det blåa är AooA bromsoks covers i aluminium - känns och ser solida ut.
Många däckverkstäder har antingen ingen koll alternativt bryr sig helt enkelt inte vilket däckstryck de pumpar med...
De har säkert en viss förståelse men de har ju 0 möjligheter att prova fram vilket däcktryck som faktiskt ger vilket resultat som en biltillverkare har. Ändå är det rätt många som "vet bättre" än biltillverkarna av nån anledning...
#1466556
HitTheRoadJack skrev: tor 30 sep 2021, 14:13 Tror väl de som använder anonyma bilar lyfter fram personligstil på andra vis, kläder fitness eller botox…. annars är man ganska blek. Transport skor, häst, hästvagn fortskaffningsmedel har alltid kunnat hamna i rampljuset i alla tider och så fortsättningsvis.
Att man har behov av att dra släpvagn, bl.a. hästsläp, är för min del ett måste än en personlig stil, jag håller mig på armlängds avstånd och medverkar mera av nöd och tvång inom den typen av fyrfota djur :-)

Lika bra att starta en garagetråd om den kom[…]

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]