Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xoonix
#1463216
Hej!
Jag har förstått att de finns ett gäng V90s därute som drabbats av att bakluckan inte är helt tät.
Nu är vår en av de har jag märkt! Vi har tidigare bott där vi alltid haft bilen i garage och inte märk av detta, men nu vid stora regn och om bilen stått ute så är det ett vattenfall från baklucka när vi öppnar den…riktigt blött i ”pälsen” på insidan av bakluckan också..

Volvo V90 CC -17.

Någon som haft samma? Och vad gick kalaset på att ordna? :-o
av AndS
#1463235
Fixades på garanti så jag vet inte kostnad.
Först att försöka täta, sedan blev det byte.
av LViken
#1463384
V90 M17 Vatten droppade/rann ut vid vänster stängningshandtag vid väta när bilen var ny. Min PST ordnade detta via garantin genom att täta i bakluckan med någon form av tätningsmassa och det blev tätt. Min bil har inte det dräneringshål som tillkom senare i plasten i mitten av nedre luckkanten mitt emellan handtagen.
Användarvisningsbild
av bem
#1463389
Kollade min V90 T6 Recharge 2022 idag om det var blött insidan bakluckan, det har regnat i 2 dar här. Det var torrt på insidan bakluckan. Troligen inga problem med otät baklucka på min V90 i alla fall.
/Bo
Användarvisningsbild
av bem
#1463437
LViken skrev: sön 12 sep 2021, 21:42 V90 M17 Vatten droppade/rann ut vid vänster stängningshandtag vid väta när bilen var ny. Min PST ordnade detta via garantin genom att täta i bakluckan med någon form av tätningsmassa och det blev tätt. Min bil har inte det dräneringshål som tillkom senare i plasten i mitten av nedre luckkanten mitt emellan handtagen.
Det här lilla hålet i bakluckans undersida i plasten då, se bilden från min V90 T6 Recharge 2022.
/Bo
Bilagor
V90-T6_Recharge_2022_undersida_baklucka.JPG
V90-T6_Recharge_2022_undersida_baklucka.JPG (710.06 KiB) Visad 765 gånger
av AndS
#1463451
Det hålet har funnits sedan tidigare, vår 90CC hämtade jag i februari 2017 och det finns på den. Såvida man inte bytte ut något när luckan blev utbytt. ;-)

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png

Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]