Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1462601
Tycker Ni min V90 T6 Recharge Plug-in Hybrid 2022 har "häng" så den liksom hänger med baken?
Fotot är taget på plattmark.
/Bo
Bilagor
V90-T6_Recharge_Plug-in-Hybrid_2022_plattmark.jpg
V90-T6_Recharge_Plug-in-Hybrid_2022_plattmark.jpg (1.21 MiB) Visad 465 gånger
#1462629
bem skrev: tis 07 sep 2021, 16:38 Tycker Ni min V90 T6 Recharge Plug-in Hybrid 2022 har "häng" så den liksom hänger med baken?
Lite svårt och säga exakt hur mycket det skiljer.. det är nog lättast om du själv mäter från mitten av hjulhuset ner till centrumkåpan så ser du vad som diffas(men om du skulle påpeka detta värde till Volvo så får du garanterat att det är inom "värdet/ramen" dessvärre.
#1462846
Vid snabb anblick tycker jag inte det är häng, men nu när man ska granska ser ju avståndet hjulhus-däck kortare ut bak än fram, men kan vara kameravinkeln också. Men tycker det ser bra ut
av William85
#1462960
V90 har lite hängig bak per design tycker jag, iaf med små fälgar. S90 och V90 CC kommer undan med mindre fälgar med mer spänst i utseendet. Med dessa 19” fälgar trollas hänget bort och din V90 ser väldigt bra ut :-)
Användarvisningsbild
av bem
#1462968
Var ute och mätte med ett stålmåttband nyss på min V90 T6 Recharge 2022, mätte på fram- och bakhjulet mellan hjulcentrum upp till skärmkanten:

Fram:39,5 cm.
Bak: 40,0 cm.

Bekräftar väl synintrycken, av mig och flera här som sett min bild jag posta tidigare.
Då kan Ni som tvekat skaffa en sprillans ny V90, åtminstone med 19 tum hjul, p.g.a. ”häng” börja fundera på en igen. :-D
/Bo
av AndS
#1463007
Hjulstorleken ska inte påverka då den är "nästan" detsamma oberoende av vilken fälgstorlek som bilen har utifrån att man sedan justerar hjulstorlek med däckstorlek.
Sedan kan man få mera eller mindre synvilla beroende fälgens utseende/färg och i kombination med en lägre eller högre däcksprofil, även färg på bilen kan lura ögat.
Jämför med en CC som har svarta skärmkanter. Men V90 ser ofta tung ut i bakdelen.
Volvo on call och GSM

nä, alltså, du kommer intekunna kö[…]

Köpråd

V60 Diesel borde vara snålare på dropp[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]