Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
#1457137
HitTheRoadJack skrev:- Fortfarande samma dåliga passningar som från början.
IMG_2735.jpg
IMG_2725.jpg
Har tyvärr dom med på min MY21 Bild
Går det att åtgärda i efterhand? Tänker mest på listerna för jag hade tänkt ta upp detta vid första service.

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

#1457138
timebandit skrev:
HitTheRoadJack skrev:- Fortfarande samma dåliga passningar som från början.
IMG_2735.jpg
IMG_2725.jpg
Har tyvärr dom med på min MY21 Bild
Går det att åtgärda i efterhand? Tänker mest på listerna för jag hade tänkt ta upp detta vid första service.

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk
Plastskärmen skulle jag inte röra för det blir säkert värre men bakredörr kan du be de att skruva på. Var dock beredd på att de kommer med en förklaring om det är inom felmarginalen.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1457144
+ R-Design paneler ingår som standard i Momentum.
- Dock inte rulljalusin i mitten för my21 men väl i my22. Jag hade väl lagt närmare 3k på att byta ut mina - lol.
IMG_3500.JPG
IMG_3500.JPG (21.93 KiB) Visad 455 gånger
Användarvisningsbild
av perin
#1457187
bem skrev:
HitTheRoadJack skrev: tis 03 aug 2021, 18:40
bem skrev: Undrar var dimljusen är på V90 2022:a? (foto på min T6 Recharge Inscription)

/Bo
Har hört kylaren till batteriet sitter där
Ja det tänker jag. Undrar jag om vi med laddhybrid bör hålla oss från vägarna när det är dimma ute eftersom vi inte har dimljus ens med ljuspaketet med dynamiskt LED strålkastare där i normala fall dimljus ingår men inte på laddhybrid, Recharge. Fattar inte hur Volvo tänkt här. Jag har nog inte haft en bil utan dimljus på minst 25 år.
/Bo
Men du har väl inte dimljus fram på din nuvarande V70 -14 heller? Det är väl bara DRL?
Användarvisningsbild
av bem
#1457190
perin skrev: ons 04 aug 2021, 08:12
bem skrev:
HitTheRoadJack skrev: tis 03 aug 2021, 18:40
Har hört kylaren till batteriet sitter där
Ja det tänker jag. Undrar jag om vi med laddhybrid bör hålla oss från vägarna när det är dimma ute eftersom vi inte har dimljus ens med ljuspaketet med dynamiskt LED strålkastare där i normala fall dimljus ingår men inte på laddhybrid, Recharge. Fattar inte hur Volvo tänkt här. Jag har nog inte haft en bil utan dimljus på minst 25 år.
/Bo
Men du har väl inte dimljus fram på din nuvarande V70 -14 heller? Det är väl bara DRL?
Har lampa där nere, se bilden nedan, men det kanske inte lyser i den som dimljus då på V70 MY14.
Men åter till V90, lite synd att jag blev utan dimljus i ljuspaketet på V90 Recharge 2022:a eftersom dimljus inte ingår på just Recharge. Men, men, det är bara acceptera bilen är gjord så.
/Bo
Bilagor
V70MY14_lyktor.jpg
V70MY14_lyktor.jpg (746.76 KiB) Visad 406 gånger
Användarvisningsbild
av bem
#1457202
HitTheRoadJack,
Kul jämförelse mellan olika årsmodeller V90. Fortsätt gärna med mer jämförelser mellan bilarna. Men du skall väl lämna tillbaka V90 B4 FWD MY21 hyrbilen snart gissar jag så kanske inte blir nån mer jämförelse?
/Bo

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]