Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av morfarginko
#1456845
Känns de inte fortfarande väldigt höga? har iof sig bara min bil som referens, denna är i princip identisk med min.

Jag köpte den billigare 515' för ca 1,5 år sedan. Då hade den gått 1800mil. Nu har den gått ca 3700

Ok, detta är en selekt det kanske är värt några tusen.
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... _/96186264


Nån annan som uppfattar det lika? eller är denna bara extremt felprisad?

bild om den säljs
Användarvisningsbild
av Fisch
#1456857
Det är stor efterfrågan på begagnat. Både min förra V90CC och nuvarande V90CC har stått sig väldigt bra med relativt sett ganska liten värdeminskning i förhållande till marknadsvärdet.
av morfarginko
#1457797
Fisch skrev: mån 02 aug 2021, 12:08 Det är stor efterfrågan på begagnat. Både min förra V90CC och nuvarande V90CC har stått sig väldigt bra med relativt sett ganska liten värdeminskning i förhållande till marknadsvärdet.

Helt otroligt tycker jag , bilen i länken måste vara extremt dyr? En handlare jag pratade med bjöd 385 för min
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1457886
I stort sett alla beg priser är fortfarande uppåt väggarna.
Handlarna säljer i stort sett bil till nypris 2ggr om. :-(
Användarvisningsbild
av perin
#1458021
Jag pratade med en försäljare på Volvo för en tid sedan och han sa att begagnade V40 säljer som ett självspelande piano.
av troubleshooter
#1458650
Det är ju så det blir med Malus systemet, en ny bil kostar ungenfär en tusenlapp i månaden i bara i bilskatt de tre första åren om du inte köper en ännu dyrare hybrid eller elbil, inte undra på att det driver vanligt folk till begagnat marknaden som i sin tur innebär horribla priser på bilar som passerat malus tiden, men som fortfarande anses som relativt nya........ :-(
av morfarginko
#1458674
perin skrev: sön 08 aug 2021, 21:30 Jag pratade med en försäljare på Volvo för en tid sedan och han sa att begagnade V40 säljer som ett självspelande piano.
urk, sålde en sån alldeles för billigt för några månader sedan. hade noll koll :(
av BiggBifuel
#1460342
På jobbet pratade man om glada 20-talet, folk är glada nu och spenderar... Tittade på V90CC, innan semestern fanns ca 50-60 bilar att välja mellan, efter semestern gick det ned till 30 tal och nu under 40. Intressant se hur det blir framöver!? Var förra vecka och tittade på bilar, säljarna bara sitter :bored: ganska passiva :x och det verkar som bilarna säljer sig själva :party:

Det är ganska låg ränta på bostäder nu, kanske införandet av amorteringskravet nästa månad kyler ned bilhandeln då det inte blir lika lätt att låna till 1 %....
av Lövet
#1460420
BiggBifuel skrev: Var förra vecka och tittade på bilar, säljarna bara sitter :bored: ganska passiva :x och det verkar som bilarna säljer sig själva :party:
Bilar säljs i telefon och på internet idag, det är ingen längre som kommer hux flux in från gatan och köper i hallen. I valet mellan telefon/dator och person i hallen så prioriterar man det första för att få störst chans att sälja bil.

Tillbaka till sakfrågan så är restvärdet på bilar med diesel+automat+awd väldigt högt nu eftersom man får räkna med 30-40k malus på dem. Se det som säljs nytt är bara hybrid och fwd (alltså ej Volvo) vilket inte är lika attraktivt år 3->
Användarvisningsbild
av Slasse
#1460421
Min Volvo V70 D4 Sport MY16 (mycket utrustning) fick jag 220.000kr för i inbyte i februari. Gick till någon bilfirma i Knivsta som la ut den för 270.000kr. Blev såld på en vecka och gick på export. Galet.

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]