Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rogerhockey
#1456793
Hej mina nya Volvo vänner!
Detta blir min första tråd på detta forum.

Jag och sambon är på väg att köpa en Volvo XC90 pro edt 2021. Denna kommer köpas från en bilhandlare och den har låga mil.

Priser är 700.000 kr.

Är vi på väg att köpa en bra bil?
Vi har provkört både xc60 och xc90! Fastnade verkligen för 90.

Tar gärna mot era erfarenheter och tankar.

Mvh
Roger
av stegev
#1456796
Välkommen!

Vi kör idag XC60/T8/Rdesign och väntar på vår XC90/T8/Pro/Design.
XC60 är en bra bil men XC90 är ju deras flaggskepp och bättre på alla plan. Ni kommer inte ångra er!
av stegev
#1456827
Rogerhockey skrev: sön 01 aug 2021, 22:54 Tack för svar!
Jag hoppas verkligen på att vi kommer bli nöjda hehe!
Har ni köpt en helt ny?

Mvh Roger
Kan garantera er att ni blir nöjda 😀.
Provkörde en XC90/Rdesign/Pro/B5 för ett år sedan och den var otrolig.

Beställde ny ja. Familjen har växt och vi behövde större. Har nästan jobbat mig igenom hela modellserien nu och XC90 har jag alltid gillat. Den tillverkas i Torslanda och leverans om ca 7 veckor. Can't wait.
Användarvisningsbild
av Fisch
#1456833
Det är en enastående bil, ni kommer inte att ångra er. Jag var själv spekulant på en B5 diesel men TCO blev tillslut lägre för T8 på pappret.
av SundanceKid
#1456840
T8:an är överlägsen i XC90-utförande. Det är då det blir grym bil. Dieseln är väl sämst, låter diesel och är slö. Bensinmotorerna från Volvo är silkeslena och passar också bra men behöver extra knuffen av el.
av Rogerhockey
#1456878
Har tyvärr inte laddastolpe där vi bor. Annars hade vi varit spekulant på T8.

Jobbar själv som polis å kör cc 90 med diesel. Kan hålla med om att den är slö...

Kul med bra respons av er! Men det blir en B5.

Roger
av SundanceKid
#1457005
Men du vet att kraften i bilen finns även utan att man laddar bilen? Det är en missuppfattning bland spekulanter att kraften från elmotorn bara finns när batteriet är uppladdat. Det va nån okunnig på forumet som skrev att utan laddning så blir bilen slö med sina 310 hk bensin men det är alltså helt fel. Du har alltid dina 400hk oavsett laddning. Bilen genererar också en del ström till batteriet när du kör. Så har man ingen möjlighet att ladda hemma så kan man använda den som en vanlig hybrid så som toyota och lexus alltid gjort.
av Rogerhockey
#1457646
Vi köpte bilen!

Vi är så nöjda och har en förbrukar just nu i snitt på 7,4L / 100 km.

Helt otroligt mycket finesser och så skön att åka!!

Riktig maffig till utseendet!

Tack för svar 👍

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare […]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]