Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av uniformerad
#1456299
Är det någon som vet om, och i så fall var en eventuell sensor för centerdisplayens ljusstyrka sitter?
Vår display blir stundtals väldigt mörk, texten som normalt är vit blir grå och likadant med övriga färger, inklusive i kameravyn blir väldigt mörka.
Det här medför att det är väldigt, ibland omöjligt att se vad som står i displayen.

Någon som har haft motsvarande problem?
av olofgeo
#1456682
Även jag har problem med detta,efter jag kört ur garaget måste jag stänga av bilen, öppna dörren samt starta igen då går displayen upp i normal ljusstyrka.
av uniformerad
#1456697
olofgeo skrev: lör 31 jul 2021, 17:53 Även jag har problem med detta,efter jag kört ur garaget måste jag stänga av bilen, öppna dörren samt starta igen då går displayen upp i normal ljusstyrka.
Precis, samma problem för mig.
av uniformerad
#1456704
Xanthopteryx skrev: lör 31 jul 2021, 20:53 Låter som en bugg...?
När fick ni ny mjukvara?
I maj i samband med senaste servicen. Problemet har funnits sedan i vintras. Felet uppkommer helt slumpmässigt, men oftast då vi ska lämna ett garage. Det är som om sensorn inte förstår att man lämnar en mörkare plats för en ljusare, så fort man kommer ut i solen så minskar ljusstyrkan i centerdisplayen och den blir nästan omöjliga att se något på. Stäng av bilen, öppna dörren, stäng dörren och starta så blir den ljus igen och allt går att se.
Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]

Enda man behöver vara försiktig med &aum[…]