Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1453842
Jag önskar endast ha skandinavien uppdaterat och aktuellt i min Sensus, östeuropa och Kazakstan bryr jag mej inte om.
Men eftersom det finns uppdateringar till dessa länder så kommer hela tiden meddelande om att uppdateringar finns när jag startar bilen. Kan man få bort detta på något sätt?
#1453860
Jag har en aning om att jag en gång i tiden installerat hela västeuropa med en USB-sticka istället för endast skandinavien, går det som i en Garmin inaktivera kartor man inte önskar använda för tillfället? Bilen har varit på service i förra veckan så övrig mjukvara borde vara uppdaterad...
#1453864
Kartorna för Skandinavien uppdateras löpande med bilens mobildata men Västeuropa är på över 50GB, USB eller Wi-fi anslutning.

Jo Sensus kostar ca 1000 kr och sedan dess får jag inga meddelanden om o-relevanta uppdateringar.

Gött är är navigator avslutas numera när man studsar igång Waze i CarPlay, uppdatering som kom Okt 2020

Infotainment:
Sensus navigation avslutas när en rutt startas via Apple CarPlay eller Android Auto. Tidigare pausades endast rutten. Knappen "Avbryt" kommer inte längre att synas.
Senaste destinationen för en rutt som nått sitt mål kommer att vara valbar i listan över tidigare destinationer. Tidigare var denna ej valbar (utgråad).

https://www.volvocars.com/se/support/so ... 90/2017w46
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]