Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70Power
#1452219
Köpte en V90 2018 igår
Sjukt nöjd :)

Servades av Meca 2v sedan 9000 mils service

Men när jag kopplar upp telefonen till bilen, säger den att mjukvaruuppdatering är tillgänglig, men när jag försöker uppdatera så går det inte?
av Xanthopteryx
#1452229
Antagligen kartor som kommit. Uppdatera via programmet i bilen (vad den nu heter...software elledningar något? På högra skärmen så att säga).
Eller via pinne (64GB) från webben.
av LViken
#1452319
Min erfarenhet sedan länge är att hoppa över detta.
Får samma meddelande varje gång om mjukvaruuppdaterning är tillgänglig utan att det finns något. Detta meddelande kommer en kort period och fristående efter att jag laddat ner och är klar med en omgång uppdaterade kartor via mobil och bluetooth.
av BiggBifuel
#1453288
Koppla upp bilen via en Wifi hotspot (enklast telefonen), sedan laddar du ned kartorna och när det installerade så måste man stänga av bilen. Det kommer upp en meddelande hur du gör, det kan ta ett bra tag om kartorna är stora. :-)

https://www.volvocars.com/se/support/to ... fran-bilen

Samma funktion med WiFi hotspott använder jag när jag är ute och åker för att få mer information till det inbyggda kartorna i bilen.
S/V60 Polestar utan taklucka

En kompis har en -15 utan lucka. IMG_6207.jpg

Har en my24 V60, handbromsen känns som ett lo[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]