Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stegev
#1452411
Ilduce77 skrev: ons 30 jun 2021, 18:14
stegev skrev: ons 23 jun 2021, 19:29 Hej,
Har beställt en XC90 R-design pro och färgerna som går att välja är följande:
- Thundergrey
- Onyx black
- Bright silver
- Savile grey

Känner mig ibland osäker kring mitt färgval Thundergrey. Skulle vilja höra lite kring vad ni tycker och vilken färg ni hade valt idag? Motivera gärna 🙏
Jag har savile.. Oerhört tacksam färg, utom mot pollen.. 😀

Jag hade valt den igen om jag skulle byta nu..
Härligt, bra val!

Jag har svårt att greppa Savile, ibland känns den tråkig och ibland inte 😀. Kanske är det solljuset i vissa lägen som gör att den ser mer spännande än vad den är. Jag gillar den för att den är diskret.
Mitt nuvarande val Thunder Grey är allt annat än diskret.

Hmmm blir bara mer och mer osäker.
av stegev
#1466028
Det blev en Savile Grey och nu när jag ser den live så känns den helt rätt.
Bilagor
IMG_20210924_160340.jpg
IMG_20210924_160340.jpg (804.86 KiB) Visad 486 gånger
Användarvisningsbild
av bem
#1466035
stegev,
Ser fin ut. Sån färg är nog väldigt bra att ha nu när hösten är här, smuts syns inte så väl på bilen.
Jag gillar ljusa bilar lite bättre än mörka men jag har haft en del mörka när jag var yngre. Mina två senaste bilar har haft sandfärgad metallic (Seashell beige metallic 484 på en V70 MY14 och Pebble Grey Metallic 727 på V90 T6 Recharge MY22, Pebble Geay är inte alls grå som man kan tro).
/Bo
#1466042
bem skrev:stegev,
Ser fin ut. Sån färg är nog väldigt bra att ha nu när hösten är här, smuts syns inte så väl på bilen.
Jag gillar ljusa bilar lite bättre än mörka men jag har haft en del mörka när jag var yngre. Mina två senaste bilar har haft sandfärgad metallic (Seashell beige metallic 484 på en V70 MY14 och Pebble Grey Metallic 727 på V90 T6 Recharge MY22, Pebble Geay är inte alls grå som man kan tro).
/Bo
Där har du tyvärr helt fel. Jag har den färgen på min bil och minsta lilla skit syns direkt och tydligt. Den är, i princip, lika svår att hålla ren som en svart bil. Många tvättar och ofta, så ur den synvinkeln kunde jag lika gärna tagit en svart bil.
Användarvisningsbild
av bem
#1466043
EbbevonVolvo,
Besvärlig smuts numera när inte ens grå färg döljer den. :-D Antar den Savile Grey det gäller är så mörk att den gränsar till svart och som du säger det vet ju alla hur lätt smuts syns på svart bil. Sliten "asfalt grå" metallic kanske vore nåt, då tusan skall väl smuts döljas...
/Bo
#1466045
Silver brukar anses vara den mest förlåtande färgen när det gäller smuts. :-)
#1466047
stegev skrev:Det blev en Savile Grey och nu när jag ser den live så känns den helt rätt.
Snygg det blir nog precis en sån för mig med nya drivlinan på 455hk. Får man fråga vad du pressade ner bilen till?

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

av stegev
#1466052
Jag brukar tvätta bilen när den är smutsig, testa det ni också så ska ni se 😜

Jag fick standard 10% rabatt inget märkvärdigt, normalt bollar jag fram och tillbaka men denna gång så nöjde jag mig med 10%. När jag såg att leveranstiden förskjutits ytterligare så ringde jag min säljare och frågade om de hade några Pro lagerbilar och de hade två visningsex. De var inte så pigga på att lämna ut ena men jag hade som motivering att jag är en trogen kund då jag beställt ca 1 bil/år.

Jag gillar inte att vänta på något längre... kanske har det med åldern att göra numera 🙂
#1467216
stegev skrev: mån 27 sep 2021, 06:08 Jag brukar tvätta bilen när den är smutsig, testa det ni också så ska ni se 😜

Jag fick standard 10% rabatt inget märkvärdigt, normalt bollar jag fram och tillbaka men denna gång så nöjde jag mig med 10%. När jag såg att leveranstiden förskjutits ytterligare så ringde jag min säljare och frågade om de hade några Pro lagerbilar och de hade två visningsex. De var inte så pigga på att lämna ut ena men jag hade som motivering att jag är en trogen kund då jag beställt ca 1 bil/år.

Jag gillar inte att vänta på något längre... kanske har det med åldern att göra numera 🙂
Hur långt kommer du på el med din nya XC90 nu efter nån vecka?

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]

V70 motor till 850

Läste precis att de använder olika typer[…]