Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1488006
Kingcool skrev:För min del som kör en xc60 -18 med sensus så kör jag hellre en halvfärdig android version än den vi har i sensus just nu.

Det är mer regel än undantag att vi får anslutningsfel när vi använder Spotify och TuneIn. Det blev t om värre sen vi hade den på service för 3v sedan och mjukvaran uppdaterades. Nu varvar den mellan att inte funka alls och att fungera 5 min för att sen visa anslutningsfel.. Sjukt frustrerande.
Fast anslutningsfel kan lika gärna vara SIM-kort (glapp, för gammalt et.c), teleoperatör, Volvos servrar, kommunikationsmodul, antennmodul, ...
#1488012
Xanthopteryx skrev: tor 10 feb 2022, 04:48
Kingcool skrev:För min del som kör en xc60 -18 med sensus så kör jag hellre en halvfärdig android version än den vi har i sensus just nu.

Det är mer regel än undantag att vi får anslutningsfel när vi använder Spotify och TuneIn. Det blev t om värre sen vi hade den på service för 3v sedan och mjukvaran uppdaterades. Nu varvar den mellan att inte funka alls och att fungera 5 min för att sen visa anslutningsfel.. Sjukt frustrerande.
Fast anslutningsfel kan lika gärna vara SIM-kort (glapp, för gammalt et.c), teleoperatör, Volvos servrar, kommunikationsmodul, antennmodul, ...
Absolut. Dock är simkortet inte äldre än bilen , och jag har haft det ute flertalet gånger och rengjort.
Jag har samma operatör på min mobil och där funkar det alltid klockrent utan täckningsproblem eller annat.
De andra möjliga problemen är ju Volvos fel. Och som sagt, det blev ännu värre direkt efter senaste servicen.
#1488013
Ja jo det kommer inte många nyheter längre med sensus uppdateringar, det är en mogen produkt. Nåt synlig grej om året kommer som för att vara i paritet med google versionen. Vid sista uppdateringen kom en justering på bältesvarning och denna symbol (bältespiga) initialt vid start. Dock ser den bättre ut i google versionen - det är inte helt dött med sensus.
Maila [email protected] om anslutningsproblemet så de kan starta om din tjänst. Hade så på min sensus som fungerat och helt plötsligt blev anslutningen helt väck i flera veckor. Återställdes först efter Volvo bootade om på sin sida.
Funktion Spotify med låtarna startar är en bilanpassning för att avlasta föraren från onödigt många knapptryckningar, skulle jag tror som jag gillar :-) .
IMG_2636.jpg
IMG_2636.jpg (2.1 MiB) Visad 612 gånger
#1488017
Spotify i android automotive är ju rena drömmen, man kan faktiskt bläddra bland låtar :) Hade också problem i sensus med anslutningsfel var och varannan låt, ibland vågade man inte ens byta låt för att man var rädd för att det skulle krascha. :)

Jag tror faktiskt på detta, det man läst på förhand var ju att det skulle vara rena katastrofen, men skulle inte vilja byta tillbaka. The only way from here is up ;)
#1488019
HitTheRoadJack skrev: tor 10 feb 2022, 08:34 Ja jo det kommer inte många nyheter längre med sensus uppdateringar, det är en mogen produkt. Nåt synlig grej om året kommer som för att vara i paritet med google versionen. Vid sista uppdateringen kom en justering på bältesvarning och denna symbol (bältespiga) initialt vid start. Dock ser den bättre ut i google versionen - det är inte helt dött med sensus.
Maila [email protected] om anslutningsproblemet så de kan starta om din tjänst. Hade så på min sensus som fungerat och helt plötsligt blev anslutningen helt väck i flera veckor. Återställdes först efter Volvo bootade om på sin sida.
Funktion Spotify med låtarna startar är en bilanpassning för att avlasta föraren från onödigt många knapptryckningar, skulle jag tror som jag gillar :-) .
IMG_2636.jpg
Den där lilla bältessymbolen får jag inte fram, bilen är uppdaterad senast nu i november.
Undrar vad orsaken till detta är.
#1488020
Kingcool skrev:
Xanthopteryx skrev: tor 10 feb 2022, 04:48
Kingcool skrev:För min del som kör en xc60 -18 med sensus så kör jag hellre en halvfärdig android version än den vi har i sensus just nu.

Det är mer regel än undantag att vi får anslutningsfel när vi använder Spotify och TuneIn. Det blev t om värre sen vi hade den på service för 3v sedan och mjukvaran uppdaterades. Nu varvar den mellan att inte funka alls och att fungera 5 min för att sen visa anslutningsfel.. Sjukt frustrerande.
Fast anslutningsfel kan lika gärna vara SIM-kort (glapp, för gammalt et.c), teleoperatör, Volvos servrar, kommunikationsmodul, antennmodul, ...
Absolut. Dock är simkortet inte äldre än bilen , och jag har haft det ute flertalet gånger och rengjort.
Jag har samma operatör på min mobil och där funkar det alltid klockrent utan täckningsproblem eller annat.
De andra möjliga problemen är ju Volvos fel. Och som sagt, det blev ännu värre direkt efter senaste servicen.
Det här är standard. Haft detta problemet på alla mina sensus bilar med SIM-Kort.
#1488023
HitTheRoadJack skrev: tor 10 feb 2022, 08:34 Ja jo det kommer inte många nyheter längre med sensus uppdateringar, det är en mogen produkt. Nåt synlig grej om året kommer som för att vara i paritet med google versionen. Vid sista uppdateringen kom en justering på bältesvarning och denna symbol (bältespiga) initialt vid start. Dock ser den bättre ut i google versionen - det är inte helt dött med sensus.
Maila [email protected] om anslutningsproblemet så de kan starta om din tjänst. Hade så på min sensus som fungerat och helt plötsligt blev anslutningen helt väck i flera veckor. Återställdes först efter Volvo bootade om på sin sida.
Funktion Spotify med låtarna startar är en bilanpassning för att avlasta föraren från onödigt många knapptryckningar, skulle jag tror som jag gillar :-) .
IMG_2636.jpg
Tycker själv det är rent idiotiskt att det inte går att bläddra... Helt omöjligt att förbereda för nästa låt så att kidsen är nöjda i baksätet.
#1492895
Avsaknaden av Carplay i en bil producerad -22 för 750k är ett skämt. De har skjutit lansering till ”våren 2022” men kan inget mer säga, jag undrar hur systemutvecklarna på Volvo jobbar, är de så agila att de inte ens har en planering <\sarkasm>
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]