Dastr skrev: ↑fre 04 feb 2022, 10:30
Det kan bli svårt, eftersom alla Google bilar saknar funktionaliteten redan vid leverans är det svårt att driva frågan. Jag beställde min V90 CC -21 och då fanns inte Google systemet ens i demobilen. De ringde och sa att ”-21 är slut men du får en -22 istället, blir bara nån månad sen men innehåller vår nya fina infotainmentlösning”. Yeah right. Lurad.
Grundproblemet är nog att Volvo tror att vi brukare av deras bilar kan vänta åratal på att funktioner som redan finns i befintliga bilar (Sensus-bilar) skall komma i nya (Google-bilar). Jag beställde en 21:a (med Sensus, och det skulle minsann bli leverans innan sommaren 2021) men fick en 22:a i aug 2021, en Google-bil. Förseningar av leverans en 5-6 gånger och orsakerna vet jag inte riktigt men det var väl Coronan, datachipbrist osv osv. Jag tror säkert Google-bilarna blir bra så småningom men det verkar ta tid. Men inte så kul att få en levererad som inte funkar som tidigare årsmodell i funktionalitet, som appen t.ex. Hur tjänstebilsåkare klarar sig utan Körjournalfunktionen i Volvo Cars appen i Google-bilar har jag lite svårt att förstå men det finns väl papper och penna eller nån annan bra Körjournalapp gissar jag.
Google Android Automotive infotainment har säkert potential att bli riktigt bra. Men när Voolvo är ikapp med den så den är i paritet med Sensus är det väl ingen som vet? Vi som har såna Google-bilar kan bara sitta och vänta att det kommer uppdateringar till både bilen och appen så saker allteftersom börjar lira lika bra som i Sensus-bilar. Sällan man ser nån här klaga på Sensus-infotainment? Jag har väl i och för sig tid att vänta Google Android Automotive infotainment och Volvo Cars appen skall bli bättre så jag kör vidare med min Google-bil och använder det som funkar, det får vara bra så för min del.
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.